вторник, 6 сентября 2022 г.

 Розвиток мовлення і культура мовленевого спілкування .
Тема : Мовленеві й немовленеві звуки.

Аплікація .
Тема  :" Потяг "

 

-Доброго ранку любі малята,бачу ви вже прокинулися ,умилися ,почистили зубки, зробили ранкову зарядку ,поснідали і чекаєте початок занять.
Якщо ви щось не встигли зробити з перерахованих процедур - зробіть це ,ми почекаємо вас .
-Всі малята зібралися на урок і дзвоник оповіщає нам початок заняття.
Почнемо заняття з привітання :

-Доброго ранку!Доброго дня!
 треба вітатися чемно щодня!
 Усмішку людям усім посилати,
 Доброго ранку щиро бажати!  (  Якщо дитина вже вивчила привітання рекомендую вам запропонувати  привітатися у групі голосовим повідомленням,це буде дуже добре для спілкування з друзями )
-Сьогодні ми з вами , малята починаємо радісну подорож у Світ Звуків .Для початку ми з вами повинні пригадати ,що таке звуки ?Саме про них піде мова на занятті .
-Вчора для виконання нашого завдання на поміч прийшли руки ,бо згадаймо : все що знаходиться по праву руку це... ? (відповідь дитини ,наберіться терпіння ,не поспішайте підказувати .якщо дитина помиляється скажіть їй -Поміркуй . Яка ще може бути думка і тд.)
-Сьогодні нам допомогати будуть - наші вушка ,покажіть мені ,деу вас вушка, скілька їх у людини? Так ,звісно -два вушка , або ... ? Як іншим словом ми можемо порахувати ?  Пара , молодці добре це знаєте.
-Торкніться своїх вушей ,долоньками закрийте вуха.Відкрийте .

-Що ви чули коли закривали їх долонями ? (відповіді дітей )
- Тепер на мить перестаньте рухатися та уважно послухайте.Що ви почули ?
-Я чую ,як працює процессор мого комп'ютера,на дворі крізь віконце чую гомін діточок... Розповідіть мені ,будь ласка ,що чуєте ви .
-Малята , ми з'ясували , що ми звуки чуємо.
-Для того ,щоб відправитися у подорож ми повинні уважно слухати і вчитися уважно чути . Дорога у Світ Звіків довга та цікава ,в ній ми багатому навчемося .На чому ми будемо подорожувати ? Які у вас будуть пропозиціі стосовно транспорту (відповіді дитини ) Заплюште очі , та послухайте...

-Так ,це потяг,ви правильно всі відповіли,адже нам стало зрозуміло ,що звуки ми чуємо  ,а не бачимо.

Тягне він свій довгий хвіст 
Через поле ,через ліс
Має він залізний одяг
Це знайомий усім...(потяг ) Цю загадку , малята,я даю завдання вивчити та під час прогулянки загадаєте  її своїм друзям.
-А чи можемо ми з вами перетворитися на потяг ? Я гадаю ,що можнмо :
руки зігніть у локтях і круговими рухами відтворюємо рух потяга ,повторюємо за мною: -Чух - чух  - чух -  чух - чух  Тууууу Тууууу Тууууу (повторити звуки потяга триччі, кожного разу прискорюючи вимовляння )

- Що допомогло нам перетворитися на потяг ?- правильно ,голосок ,а звідки голосок лунав ? З горлишка. Людина може вимовляти .співати ЗВУКИ за допомогою голосу , а коли людина простужує своє горло ми не чуємо її,а тільки бачимо ,як відкривається її рот, тож треба берегти своє здоров'я - одягатися стосовно погоді ,не пити холодну воду та взимку не облізкувати бурульки .

-Росповідіть мені ,будь ласка ,для чого важливі нам звуки ? Нам важливо чути звуки ? Нам важливо їх вимовляти ? Так ,дуже важливо , бо ми спілкуємося один з одним, нам це необхідно в житті !
- Зараз ми з вами дізнаємося ,які бувають звуки . Звуки бувать мовні й немовні

-Ми пограємо в гру .щоб навчитися розпізнавати мовленевий звук й немовленевий ,для цієїї гри вам потрібно заплющіти очі ,бо звук ми не бачимо - ми його чуємо !
Увага для батьків !Дайте змогу тітям тільки прослуховувати відео!

- Молодці ,гадаю ваші вушка добре чули  і були уважні,а ваша голова мислила і аналізувала -звідки у природі цей звук.  Ми почули , як стукає по дереву дятел , постукайте пальчиком по столу -покажіть мені ,як стукає дятел . Молодці , це немовний звук , адже ,коли ми стукали по столу наш рот не відкривався і голос не виходив з нього.а тепер давайте скажемо .як стукає дятел по дереву :

-Тук ,тук , тук! - ми промовили звуки , значить це- мовні !

-Ще ми почули ,як гуде вітер - це був немовний звук , а якщо ми  повторімо ,як гуде  вітер:

УУУУУУУУУ , ууууууу , ууууу- це вже мовний звук ,його проспівав наш голосок.

Завдання :Пограйте з дітьми в Перетворення :для цього Ви слухаєте звук часів (дзоника,машини.кошеня , крапельку води), потім дитина відтворює цей звук , тобто перетворюється в часи ітд.,коли дитина повторює звук акцентуйте увагу. що це - мовний звук .

-Одже ми з вами можемо відтворювати немовні звуки : плескати в долоні , тупотіти , стукати по столу і тд , а можемо промовляти звуки ,для цього у нас є добрі помічникі :Язік ,Зуби ,Щічки ,Губи,Горло і даже Ніс .

Для слухання звуків нам потрібні Вуха - це дуже важливий орган нашого тіла .  Як  ви гадаєте ,що треба робити ,щоб зберегти добрий слух і не причинити йому шкоди ? Поміркуйте ,будь ласка .( голосно не кричати один одному на вухо , не засовувати маленьки предмети та іграшки , носити теплу шапку у зимку , а також за потребою у інші пору року)

- ПОГРАЙМО В ГРУ :" М' яч спіймай - слова  додай " -Ви називаєте дію -дитина предмет .Приклад  : Шелестить (листя , папір ), крапає ...,Стукає ...і тд.

- Д/ гра " Лісова школа " у школі зібралися Вовк , Ведмедик ,Телятко ,Лягушка , Мишка, Комар і Рибка ,почалися співи , проспівайте , будь ласка . з кожною твариною . Якщо є бажання мами можуть долучитися до співів , дитинка співає голосом мишки ,мама лягушки і тд ,сподіваюся Вам обом буде до вподоби .

На цьому ми на сьогодні зупиняємося на зупинці " Мовні й немовні звуки " подорож продовжимо .

-Переходимо до наступного заняття ,нам треба зробити Потяг ,уважно передивіться відео ,підготуйте матеріал ,який потрібен для аплікаціі , нагадую : при роботі аркуш розташуйте в горизонтальному положені , а я покажу вам ,в доданому в групу відео ,що нам треба змінити при наклеюванні вагонів .Сподіваюся у нас все вийде . Бажаю вам тихого та затишнього дня ,бажання вчитися і бути задоволеними отриманим результатом !






Комментариев нет:

Отправить комментарий