Ознайомлення з природним довкіллям .
Тема: Сонце .
- Доброго ранку ,мої любі малята . Нагадайте мені , будь ласка , який сьогодні день тижня ? А які були позаду ?
-Так швидко минули вихідні дні і дзвоник нас знову покликал на урок .Привітаймося , будь ласка , один з одним теплими словами :
-Доброго ранку!Доброго дня!
треба вітатися чемно щодня!
Усмішку людям усім посилати,
Доброго ранку щиро бажати!
- Малята , згадайте ,як називається наша група у садочку дитячому ?
- Так , вона називається " Сонечко " . Поміркуйте : чому саме таку ми дали назву нашій групі ?
- Розповідіть мені свої міркування , а я вам своє , послухайте :
- Сонце - тепле , лагідне , яскраве , воно обігріває все живе навколо , ось мені дуже хочеться , щоб ми з вами були промінчиками соняшними і завжди несли навколо себе тепло та світ .
- Сьогодні на занятті ми з вами більше дізнаємося про Сонце - як головне джерело тепла та світла .
-Скажіть мені ,що це за предмети - назвіть їх . як вони називаються . та для чого використовуються людиною ?
- Чи є взаімодія між ціма предметами та Сонцем ? Поміркуйте.
Увага !!!
- Все це джерела світла . але свічка ,ліхтарик та лампочка - це штучне світло ( искусственное освещение ) , а СОНЦЕ - природне джерело світла .
-поміркуйте , що станеться , якщо сонце перестане світити з неба ?
- Заплющте оченята.Що ви бачете ? Темряву ! Темрява та холод настануть, якщо сонце припинить світити .
Увага !!!
- Сонце дуже важливе для живої природи .
-Нагадайте мені , в садочку ми вчили . - що відноситься до живої природи ?
- я підкажу : людина , тварини , рослини -тобто все що дихає , живиться їжею ,п'є воду та розмножується.
Що ми відносимо до неживої природи ? (сніг , сонце , місяць , вітер , роса , вода , повітря ...)
- Предмети , що нас оточують навколо : іграшки , побутова техніка , житло , меблі та інші предмети - це те , що зроблено руками людини.
Д. гра : " ХЛОПНИ В ДОЛОНІ " - я буду називати слова , якщо це слово відноситься до живої природи - хлопніть у долоньки ,якщо до неживої природи - потупайте ніжками : кінь , берізка, оса , машина ( ні , бо вона зроблена руками людини ) , сонце , , місяць , слон . телефон , кошеня , стіл , олівець . зірка . велосипед ,
жук , дівчинка , полуничка ( так , бо рослина живиться , розмножується )
-СОНЦЕ - величезна зірка , розпечена куля (раскаленный шар ),ви у мене запитаєте ,чому інші зірки не сяють так , як сонце ?
Це тому , що зірки дуже далеко знаходяться від нашоъ планети , планета Земля обертається навколо сонця на той відстані , з якої сонечко нам і світить і обігріває нас , тобто Сонце " товаришує " з Землею . Наша планета Земля не одна обертається навколо сонця , ще сім планет великих і одна маленька Плутон знаходяться у Сонячній системі . подивіться будь ласка :
- Порахуйте . будь ласка , скільки планет обертаються навколо сонця ?
- Так , ми нарахували вісім планет , бо як я раніше сказала - Плутон дуже маленька планета і ми її не бачимо тут .
-В садочку у нас був гловус , ми його полюбляли роздивлятися .
- Згадайте , якого кольору наша планета Земля ? ( Блакитного )
- Поміркуйте , чому наша планета називається блакитною ?
- Одже ми дізналися , чому планета блакитна , бо більшість її поверхні займає вода - маленькі струмочки , річки , ріки , озера , моря і величезні океани .Це траба запам'ятати !!!
-Малята , поверніться до попередньої картинки , та порахуйте , яка за рахунком від Сонця наша планета Земля ?
ЗАПАМ ' ЯТАЙТЕ : Сонце належить до неживої природи !( чому ? міркування дитини в 2 реченнях ) .
Життя без сонця для живої природи не можливе !( чому ? 2-3 речення )
На що схоже сонце ?( 3-4 приклада )
-Скажіть ,будь ласка , з якої сторони знаходиться сонечко ,намальоване ?
-З якої сторони знаходиться сонце - куля ?
Запам' ятайте : сонце має форму - кулі !!!
-Намальоване сонечко має форму
якою геометричною фігурою ?
- Молодці , сподіваюся вам було цікаво і корисно знайомство з небесним світилом - Сонцем ! Зараз перепочиньте і ми з вами продовжимо наше заняття .
Практична робота :Під час прогулянки подивіться на сонце , чому воно нам сліпить оченята ? (дуже яскраве ), якщо похмура погода чи можимо ми дивитися у бік сонця ( так , бо воно сховано за хмарою )
Візміть два камінчика ( якщо сонечний день ): один покладіть на сонечку , другий у тінь , після прогулянки зрівняйте два камінчика на дотик ,своїма висновками поділиться зі мною , а я поділюся своїм висновком .
-Малята ,покажіть мені праву руку , назвіть , будь ласка , пальчики
Комментариев нет:
Отправить комментарий