воскресенье, 18 сентября 2022 г.

Ознайомлення дітей з природним довкіллям .

Тема : Природні явища в природі . 



- Доброго ранку , мої любі малятка !
-Швидко минули віхідні дні - субота та неділя ,сьогодні перший день робочого тиждня . Хто  нагадає мені , як він зветься?
- Давайте ми разом назвемо  перший день тиждня -ПОНЕДІЛОК . 
-Дзвоник кличе нас на заняття , ми - починаємо !
-Йтиму полем, лісом, лугом,
 Буду я природі другом 
І рослини  і тварини
Вкрай потрібні для людини .


-Спочатку ,давайте розглянемо схему і згадаємо : що таке природа ? 
ПРИРОДА - ЦЕ ВСЕ , ЩО НАС ОТОЧУЄ ,КРІМ ТОГО,ЩО ЗРОБЛЕНО РУКАМИ ЛЮДИНИ . Природа поділяється на живу та неживу .Назвіть мені , будь ласка , за якими діями ми визначаємо це ? ( Жива природа дихає , живиться і тд )
Гра : " Жива - нежива природа " . Гра з м'ячем - ви кидаєте дитині м'яч і називаєте слово - предмет : квітка , дельфін , сонце  і тд , дитина повертає м'яч вам з відповіддю - до якої групи природи відноситься назване вами слово ( наприклад : сонце - це нежива природа ..)
- Сьогодні ми зупинемося на природних явищах ,які відбуваються восени - всі вони  належать  до НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ .


-Розляньмо , будь ласка , картину , що ми бачимо ? Чи можемо ми дивлячись на неї сказати ,що намальована зима ? Я кажу - це зима ,якщо ви не згодні висловіть свої міркування , діти . ( прошу дитину скласти 2-3 речення -підтвердження ознак осені )
- Дійсно ,художник змалював нам осінній день.Будьте уважні і запам 'ятайте природні явища осені : йде холодний дощ ( бо хмара темна та сердита - покажіть мені вираз на своєму обличчі осінньої хмари , перед дзеркалом подивіться на себе); 
 у річці тече потемніла вода ,вона стає холодною ;
віє вітер - покажіть піднятими  руками догори , як дує тихий вітерець улітку , як дує сильний осінній вітер ;
листя  обсипається з дерев - починається листопад , листопад-це є явище природи .
- Станьте серед кімнати та покружляйте , як осіннє листячко ,повторюйте за дівчинкою :
- Добре зробили фізрозминку , молодці ! 
.
- Давайте визначемо зміни в живій природі восени ( працюємо тільки ліворуч ) ,до живої природи ми відносимо птахів- вони відлітають у теплі краї до наступної весни та людину - діти вляглися тепліше і крокують до школи після літніх канікул.
Наступне завдання за малюнком: порівняємо ознаки літа та осені (два стовбчика ). 
-Зараз , малята , пропоную уважно подивитися відео і запам'ятати , які , взагалі, бувають природні явища в неживій природі :





Завдання під час прогулянки : візміть листочок ,покладіть його на ладошку, подуйте на нього тихенько ,що відбувається ? (листячко ворушеться ), подуйте сильніше ...що відбувається ?повторіть цю дихальну вправу за бажанням дитини декілька разів .
-Ми з вами сьогодні аналізували ознаки осені ,а тепер я пропоную відтворити свої знання у малюнку, послухайте загадку і поміркуйте ,про що йдеться в ній:

Він прийшов, сповнивши діжки.
Поливав старанно грядки,
З шумом вікна промивав,
На ґанку потанцював.
Побродив по даху досхочу
І пішов по калюжах у полі.
(Дощ)

- Так, восени часто йдуть холодні, неприємні дощі.
- Послухайте прислів'я: «Осінній дощ дрібно сіє, так довго тягнеться»
- Як ви розумієте це прислів'я?  Довго тягнеться осінній холодний дощ .
До мене звернувся старий Лісовичок 
-Він поскаржився , що в лісі з - за  дощу  лісові звірята не можуть йти у садочок , бо вони ще маленькі , і можуть захворіти , як що промокнуть .
-Як ви гадаєте , чим ми зможемо їм допомогти , які будуть міркування ?
-Я пропоную намалювати чарівні парасольки. Чому чарівні ? Ми віддамо їх  у руки Лісовичка і парасольки перетворяться на справжні ! 
- Повторюйте послідовність малювання за мною:


-Ми розміщюємо аркуш паперу у вертикальному положені , у ценрі аркуша малюємо коло  ! Згадайте  написання кола у клітинці !!! ( не виправляйте роботу дитини ,бо ми вчимося , якщо зовсім будете не задоволені результатом дитини - контур наведіть пунктирною лінією  )










- Коло ділемо навпіл і нижню частину стираємо гумкою .

( спочатку визначте з дитиною : як коло поділити навпіл зліва - направо )








-З верхньої точки кола , звідки ви починали і з 'єднували коло : ведемо пряму лінію до низу , на длину ручки парасольки ,купол парасольки ділимо закругленими лініями : ліворуч навпіл та праворуч навпіл від центральної лінії ,вийшло чотири єлементи ; розмалюйте в задані кольори :
 1- червоний ,
2- поморанчевий ;
3- жовтий ,
4 - зелений .ручка парасольки не размольовується , приготуйте пластилін і ми разом закінчемо допрацьовувати работу.
Я бажаю вам мирного та затишного дня , прагнення пізнавати нове , а завдання виконувати легко  та з цікавістю .

Комментариев нет:

Отправить комментарий