Ознайомлення дітей з природним довкіллям .
Тема : Природні явища в природі .
- Доброго ранку , мої любі малятка !
-Швидко минули віхідні дні - субота та неділя ,сьогодні перший день робочого тиждня . Хто нагадає мені , як він зветься?
- Давайте ми разом назвемо перший день тиждня -ПОНЕДІЛОК .
-Дзвоник кличе нас на заняття , ми - починаємо !
-Йтиму полем, лісом, лугом,
Буду я природі другом
І рослини і тварини
Вкрай потрібні для людини .
ПРИРОДА - ЦЕ ВСЕ , ЩО НАС ОТОЧУЄ ,КРІМ ТОГО,ЩО ЗРОБЛЕНО РУКАМИ ЛЮДИНИ . Природа поділяється на живу та неживу .Назвіть мені , будь ласка , за якими діями ми визначаємо це ? ( Жива природа дихає , живиться і тд )
Гра : " Жива - нежива природа " . Гра з м'ячем - ви кидаєте дитині м'яч і називаєте слово - предмет : квітка , дельфін , сонце і тд , дитина повертає м'яч вам з відповіддю - до якої групи природи відноситься назване вами слово ( наприклад : сонце - це нежива природа ..)
- Сьогодні ми зупинемося на природних явищах ,які відбуваються восени - всі вони належать до НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ .
-Розляньмо , будь ласка , картину , що ми бачимо ? Чи можемо ми дивлячись на неї сказати ,що намальована зима ? Я кажу - це зима ,якщо ви не згодні висловіть свої міркування , діти . ( прошу дитину скласти 2-3 речення -підтвердження ознак осені )
- Дійсно ,художник змалював нам осінній день.Будьте уважні і запам 'ятайте природні явища осені : йде холодний дощ ( бо хмара темна та сердита - покажіть мені вираз на своєму обличчі осінньої хмари , перед дзеркалом подивіться на себе);
у річці тече потемніла вода ,вона стає холодною ;
віє вітер - покажіть піднятими руками догори , як дує тихий вітерець улітку , як дує сильний осінній вітер ;
листя обсипається з дерев - починається листопад , листопад-це є явище природи .
- Станьте серед кімнати та покружляйте , як осіннє листячко ,повторюйте за дівчинкою :
.- Добре зробили фізрозминку , молодці !
- Давайте визначемо зміни в живій природі восени ( працюємо тільки ліворуч ) ,до живої природи ми відносимо птахів- вони відлітають у теплі краї до наступної весни та людину - діти вляглися тепліше і крокують до школи після літніх канікул.
Наступне завдання за малюнком: порівняємо ознаки літа та осені (два стовбчика ).
-Зараз , малята , пропоную уважно подивитися відео і запам'ятати , які , взагалі, бувають природні явища в неживій природі :
-Ми з вами сьогодні аналізували ознаки осені ,а тепер я пропоную відтворити свої знання у малюнку, послухайте загадку і поміркуйте ,про що йдеться в ній:
Він прийшов, сповнивши діжки.
Поливав старанно грядки,
З шумом вікна промивав,
На ґанку потанцював.
Побродив по даху досхочу
І пішов по калюжах у полі.
(Дощ)
Поливав старанно грядки,
З шумом вікна промивав,
На ґанку потанцював.
Побродив по даху досхочу
І пішов по калюжах у полі.
(Дощ)
- Так, восени часто йдуть холодні, неприємні дощі.
- Послухайте прислів'я: «Осінній дощ дрібно сіє, так довго тягнеться»
- Як ви розумієте це прислів'я? Довго тягнеться осінній холодний дощ .
До мене звернувся старий Лісовичок
-Він поскаржився , що в лісі з - за дощу лісові звірята не можуть йти у садочок , бо вони ще маленькі , і можуть захворіти , як що промокнуть .
-Як ви гадаєте , чим ми зможемо їм допомогти , які будуть міркування ?
-Я пропоную намалювати чарівні парасольки. Чому чарівні ? Ми віддамо їх у руки Лісовичка і парасольки перетворяться на справжні !
- Повторюйте послідовність малювання за мною:
-Ми розміщюємо аркуш паперу у вертикальному положені , у ценрі аркуша малюємо коло ! Згадайте написання кола у клітинці !!! ( не виправляйте роботу дитини ,бо ми вчимося , якщо зовсім будете не задоволені результатом дитини - контур наведіть пунктирною лінією )
( спочатку визначте з дитиною : як коло поділити навпіл зліва - направо )
-З верхньої точки кола , звідки ви починали і з 'єднували коло : ведемо пряму лінію до низу , на длину ручки парасольки ,купол парасольки ділимо закругленими лініями : ліворуч навпіл та праворуч навпіл від центральної лінії ,вийшло чотири єлементи ; розмалюйте в задані кольори :
1- червоний ,
2- поморанчевий ;
3- жовтий ,
4 - зелений .ручка парасольки не размольовується , приготуйте пластилін і ми разом закінчемо допрацьовувати работу.
Я бажаю вам мирного та затишного дня , прагнення пізнавати нове , а завдання виконувати легко та з цікавістю .
Комментариев нет:
Отправить комментарий