понедельник, 30 января 2023 г.

 Ознайомлення з соціумом.

Тема :Що і як я відчуваю. 

 Логіко - математичний розвиток .

- Вітаю вас , любі малята ! Сьогодні на календарі останній день січня ! Він був чудовим - приніс нам багато дарунків і приємних спогадів .Скажемо січню " До побачення , зустрінемося у наступному році !"

- Розкажіть мені ,що ви встигли зробити перед заняттям , відповідь дайте -   "так " чи " ні "

- Прокинулись ? Мамі посміхнулись ?

- Вмилися ? Зубки почистили ? Зарядку зробили ? Постіль прибрали ?

- Молодці ! 



- Малята , на якій цифрі стоїть годинна стрілка ? Хвилинна ? 

- Між якими двома цифрами зупинилася секундна стрілка ? 

- Увага : коли годинна стрілка  стоїтьна цифрі 9 , а хвилинна -на цифрі 12 , то годинник нам сповіщає , що це 9 година  , на дворі ранок - час сідати на заняття !

- Ми починаємо ! Покажіть мені ліву долоньку , починаємо рахувати пальчики від мізинчика :

Один !Два !Три ! Чотири ! П'ять !

Ми йдемо гриби шукать !

Оцей пальчик - в ліс пішов .( Мізинець )

Оцей пальчик - гриб знайшов .(Безіменний)

Оцей пальчик - чистив .(Середній )

Оцей пальчик смажив .( Вказівний )

Оцей пальчик все поїв

Ось чому він потовстів .( Великий  )

- Повторіть вправу з правою рукою . Як зветься кожен з пальців ?

- Порахуйте пальці обох рук у зворотньому рахунку, починаємо від великого пальця лівої руки і тд.

Робота : " Веселі долоньки "- для дитини і матусі :Прикладіть до великоко аркушу паперу та обведіть долоньки різнокольоровими олівцями ( дитині - ліву долоньку  у нижньому лівому куті , мамі - праву  долонь у верхній частині праворуч , на одному аркуші ) .

- Порівняйте їх. Завдання для мами - напишить на пальцях намальованої долоні лагідні слова ,з якими ви звертаєтеся до своєї дитини !Надішлить роботу !

Бесіда : " Які наші руки ? "

- Рука - це частина тіла людини .

- Скільки у вас рук ? Дві , або пара ! 

-Дайте ознаку своїм рукам  рукам . Які руки ? ( маленькі , ніжні , працьовиті і тд.) Які мамині руки ?

- Що ви вмієте робити руками ? ( вирізувати , писати , ліпити ...) Навіщо потрібні руки ? ( допомогати , обнімати , займатися творчістю...)

Дослідницька робота . 

Завдання  : Спробуйте зачесатися гребінцем , не використовуючи руки .   (зробіть висновок )

Висновок :Без рук дуже важко зробити зачіску !

- Малята , у нас в гостях діти різних національностей. Чи схожі діти між собою ? ( вони одного віку , всі всміхненні ...)

- Чим вони відрізняються зовні один від одного ?( кольором шкіри ...)

- Якого кольору шкіра  у нас - українців ?( ми маємо світлий колір шкіри )

- Навіщо нам потрібна шкіра ?Я поясню :

- Шкіра вкриває все наше тіло , вона захищає від пошкодження внутрішні органи від травм , від попадання мікробів .В  Порівняйте шкіру рук на долонці і на зовнішньому боці . Висловте свої міркування .


- На долонях шкіра грубіша , як ви гадаєте , чому ?  

Гра :  " Визнач на дотик "- діти заплющують очі , мама з пульверизатора, або  збризкати з руки , руку дитини водою .

-Що ти відчуваєш? Потім аркушем паперу помахати над вологою рукою .

- А тепер що відчуваєш ?

Висновок : Шкіра здатна відчувати зміни в навколишньому середовищі (холод, спеку, коли накропа дощ, сніг , віє вітер  і тд )

- Закрийте очі , що ви чуєте ?

-Скажіть , будь ласка , що ми робили ? Слухали ! Чим ми слухали ?

- Вуха - це важливий орган чуття . Саме вони допомагають нам розрізняти голос мами , тата , рідних ,  друзів, спів птахів , голос тварин , шум вітру.Слух - це здатність сприймати звуки .

-Навіщо людині вуха ?

-Що ми чуємо вухами ?

- Скільки у нас вух ?Які вони ? 

Д/вправа " Світ мій дзеркальце покажи , та всю правду розкажи " - роздивіться перед дзеркалом своє обличчя .Мені ліве вухо нагадує букву С , а праве , якщо я додам до нього вказівний палець - вийде буква Р. Ви згодні зі мною ?Розгляньте свої щічкі , посміхниться - чи є на щічках  "ямочки "? Посміхайтеся завжди , малята - це вам личить !!!

- Малята , свійські тварини прослухали , що ми ведемо мову про частини тіла і запитують :  чи зможемо ми відгадати , по їх частинах тіла , хто заховався за парканом ?


- Запишить у зошиті : скільки тварин  сховалися від нас ?Скільки птахів свійських ? Визначте  : кого з них більше тварин чи птахів . Запишить у зошиті .

Погляньте знову на себе у дзеркало .

-Розгляньте свої очі : якого вони кольору , у кого з рідних є подібний колір очей ? Подивіться у очі мами , бабусі , тата .

-Заплющте очі - чи бачите ви себе в дзеркалі ? -Ні ! Бо очами ми дивимося на навколишній світ .  Віки бережуть наші очі від пилу , світла .


- Це - носик !Дуже важливий орган для нашого тіла .Носом ми що робимо ?(дихаємо ) А ще ніс допомагає відчути і розрізняти  запахи. Носик охороняє , охолоджує і зігріває нас !!! Як саме ? Поясню :

-У середені носа є маленькі волосинки та слиз, які затримують пил , мікроби і перешкоджають їх прохід  в наші легені . В носі багато судин, по яких тече гаряча кров , тому навіть холодне повітря , при вдихані - зігрівається.

Дослідницька робота 

Завдання :Затиснути носик рукою і промовити по складах МА- МА, ТА- ТО і своє ім'я . Повторіть ці слова не затуляючи носа .

Висновок :Ніс допомогає нам красиво розмовляти . 

Завдання : Поміркуйте і дайте відповідь : якого органу голови стосуються ці слова - ознаки : солодко , голосно , світло , запашно ,кисло ,тихо , темно.

- Настав час відпочінку - збираємося на прогулянку ! Прошу звернути увагу на хмарини , чи несуть вони  в собі сніг ? Це ми зможемо дізнатися по їх коліру і висоті пересування . Якщо хмари пливуть низько і мають сірий відтінок - чекаємо сніг . Спостерігаємо і перевіряємо свої припущення !

Після прогулянки нас чекає праця . 

- Я дам пояснення послідовності своїх дій , ви повторіть , будь ласка , за мною :

- Я відібрала луковиці різні по величені , вони мали суху верхівку і сухе коріння . В ємкість налила води і сухе коріння опустила  в воду . Пройшов тиждень - коріннячко , завдяки воді , дало ріст , напоїло луковиці і з верхівки луковиці з'явилося зелене пір'я ( в середині серед інших луковиць ). 

-Пройшов ще один тиждень і  лук значно підріс . В пір'ячках лука багато витамінів ,що корисно під час простудних захворювань .

- Тож зробіть теж саме сьогодні . Якщо ваши рідні вже вирощують лук , ви самостійно поставте на пророщування п'ять луковиць різних по величені .

- Бажаю вам мати міцний імунітет  і здоровий організм ! Сподіваюся , у вас виникне бажання створити город на підвіконні , удачі вам !!!

Завтра о 9.00 чекаю вас на онлайн уроці ! Посилання і перелик необхідного матеріала для заняття  надішлю в групу " Сонечко "



Комментариев нет:

Отправить комментарий