Тема : Зимові явища в неживій природі(що я чую , що я бачу, що я відчуваю )
Малювання : Сніговик ( кольоровими олівцями ).
- Доброго ранку ,друзі ! Швидко минули святкові дні , багато радощів вони принесли нам , а ще подарували сподівання на кращє майбутнє - мир у нашій країні !
- На календарі - місяць СІЧЕНЬ . Саме з січня починає свій відлік рік , січень - перший місяць року . Сьогодні - понеділок , трудовий тиждень розпочався і дзвоник нас кличе на заняття !
- Давайте з вами уважно послухаємо оповідання В. Чухліба "Тільки починається "
- Малята , який зимовий ранок ?Згадайте , як письменник описав зимовий ранок . ( сонячний , прозорий )
- Що робили Тарасик і Тетянка ?
- Яке " відкриття "зробила Тетянка ? Що це були за квіти на яблуні ?(іней )
-Які яблука помітив Тарасик ?
- Чому засмутилася дівчинка ?(Бо полетіли снігури з дерева) .
- Що символізувала посмішка сніговика , як ви гадаєте , поміркуйте .
- На мою думку - посмішка Сніговика символізувала радість за діточок , за їх вміння фантазувати , мріяти , бачити красу навколишньої природи , любов до праці !
- Малята , що таке іней ?
- Іней - це зимове явище природи .Де ми його бачимо ? (на деревах , кущах , дахах )
- Які на вигляд дерева вкриті інеєм , погляньте на картинку . (дивовижні , чудові , чарівні , мов у казці )
- Нажаль , сьогодні ми не можемо поспостерігати за цією красою під час прогулянки . Та , якщо під час , коли іній на деревах, ми наблизимося до гілочки дерева , можемо побачити ,що іній складається з маленьких голочок - кристаликів .
Під сонячним промінням вони виблискують , переліваються різними кольорами, мов веселка . Іній легкий, наче пух , крихітний , тендітний .
-Як ви гадаєте , що з ним станеться , коли подує вітер ? ( він осипеться з дерева , або куща )
- На вашу думку ,із чого складаються кристалики інія ? ( із замерзлої води )
- Чи може іній бути у іншу пору року : навесні , або восени ? Чому ?
- Для того , щоб утворився іній потрібна морозна погода , щоб кристали замерзли , а мороз буває взимку і пізньої осені.
- Останні дні мороз на дворі сильний .
- Як слід поводитися , гуляючи на морозі ? ЗАПАМ ЯТАЙТЕ :
-тепло вдягатися ;
-намагатися дихати тільки носом ;
-не стояти нерухомо деякий час , а навпаки - рухатися !
- Ось такий він - мороз , зимі добрий помічник , ще й веселий чарівник .
- Що він робить з людьми , тваринами , птахами ? (холодить усіх , морозить , змушує рятуватися від холоду )
- Завдання : скласти речення по трьох на вибір з картинок .( Взимку дуже важко лісним звірям , бо холодно і морозно . На прогулянку я одягну теплі речи , щоб не змерзнути . і тд )
-Малята , такі зимові явища як мороз та іній належать до неживої природи, як ви гадаєте ,чому ? А згадайте оповідання , яке ми слухали на початку урока і дайте відповідь : що і хто з оповідання належить до живої природи ( діти , снігури , дерева ) , а що - до неживої природи ?( сніговик , сніг ...)
- Малята , зиму ми можемо чути . Як ? Коли потріскують на морозі дерева , коли під ногами скрипить сніг , пташки співають під час холодів тихіше )
- Як ми можемо побачити зиму? Річки сковані льодом , сніг лежить , дерева в інії , сонечко низько над землею рухається .
-Що ми відчуваємо взимку ? Щічки, руки мерзнуть ;радість від зимової краси , коли бачимо вкриту снігом землю .
- Малята , назвіть , будь ласка тварин на верхній частині картинки .
- Яка тварина мешкає у нашому лісі ? Яка вона за рахунком ?
- Знайдіть тіні кожної з тварин , на нижній частині картинці .Який зарахунком тут є заяць ?
- Малята , перескажіть , будь ласка , оповідання " Все тільки починається ".
Прошу вас разом намалювати Сніговика з посмішкою . Сьогодні ми спробуємо намалювати Сніговика кольоровими олівцями , сподіваюся , що він буде неменш яскравим, ніж фарбами . Тож давайте малювати !
-Бажаю вам радісного дня ! Хай виконана вами робота принесе задоволення і користь !
Комментариев нет:
Отправить комментарий