среда, 25 января 2023 г.


Розвиток мовлення . Грамота .

Тема :Складаємо речення .


- Доброго зимового ранку , любі мої малята ! Сьогодні четвер, нагадайте мені , який він за рахунком від початку тижня . Який день тижня був вчора ? Який настане день завтра ? 

- Зараз час розпочинати наше заняття .

-  На занятті ми продовжемо роботу по складанню речень .Я вам нагадаю і допоможу розібратися , як за допомогою умовних позначень і картинок складати повні речення . 

- Нагадую , що слова в розмові поєднуються в речення .

- В речені повідомляється про когось , або про щось . Давайте повторимо  розбір речення про ведмедя. 

вЕДМІДЬ СПИТЬ У ТЕПЛІЙ БАРЛОЗІ .

- Повторіть речення і порахуйте кількість слів у речені .

Слова - предмети намальовані - це хто ? Ведмідь і що ? барлога .

- Зверніть увагу : я запитала - хто ? Ведмідь !що ? барлога .

-    Хто ?   Ведмідь  ( ведмідь , слово - предмет , ми на схемі позначаємо однією прямою рисочкою )

 ( що робить ?) спить  ( спить - слово -дія , на схемі ми позначаємо двома прямими лініями )

у ( допоміжне слово , його ми позначаємо коротенькою прямою однією рисочкою )  у  якій ?  теплій  барлозі ( у теплій  - слово - ознака , позначаємо хвилястою лінією )

У реченні п'ять слів ,перше слово у реченні - Ведмідь , тому  на схемі до прямої лінії ми додали вертикальний стовбчик , так позначається перше слово у речені . Коли ви навчитеся писати - починати речення ви будете з великої літери . На кінці речення ми ставимо крапку . 

- Розберемо наступне речення , малята , спробуйте підібрати слова в речення. самостійно :

- Сподіваюся , у вас вийшло скласти речення , якщо ні , я з радістю допоможу .

Хлопчик  (хто ? ) , диван (Що ? )- слова - предмети .

( Хто ? )Хлопчик , далі йдуть дві рисочки - слово -дія , тож хлопчик ( що робить ? ) сидить  ( далі хвиляста лінія вказує на слово - ознаку : на якому ? ) м'якому кріслі . Порахуйте скільки слів у речені ? запишить схему цього речення у зошиті .

Прошу вас скласти речення про білочку . 


 Щоб речення було цікавим додайте до нього слово - дію , слово- ознаку , допоміжне слово за потребою ( в , на , за , перед , біля ) і ще одне слово - предмет  . Схему запішить у зошиті , і по можливості розфарбуйте , або намалюйте малюнок  про білочку .

На сьогодні я закінчу заняття . Сподіваюся , що ви зрозуміли , що важливо вміти складати цікаві і змістовні речення !

Бажаю вам розуміння , легкості  і зацікавленності в навчанні !





Комментариев нет:

Отправить комментарий