Розвиток мовлення . Грамота .
Тема :Складаємо речення .
- Доброго зимового ранку , любі мої малята ! Сьогодні четвер, нагадайте мені , який він за рахунком від початку тижня . Який день тижня був вчора ? Який настане день завтра ?
- Зараз час розпочинати наше заняття .
- На занятті ми продовжемо роботу по складанню речень .Я вам нагадаю і допоможу розібратися , як за допомогою умовних позначень і картинок складати повні речення .
- Нагадую , що слова в розмові поєднуються в речення .
- В речені повідомляється про когось , або про щось . Давайте повторимо розбір речення про ведмедя.
вЕДМІДЬ СПИТЬ У ТЕПЛІЙ БАРЛОЗІ .- Повторіть речення і порахуйте кількість слів у речені .
Слова - предмети намальовані - це хто ? Ведмідь і що ? барлога .
- Зверніть увагу : я запитала - хто ? Ведмідь !що ? барлога .
- Хто ? Ведмідь ( ведмідь , слово - предмет , ми на схемі позначаємо однією прямою рисочкою )
( що робить ?) спить ( спить - слово -дія , на схемі ми позначаємо двома прямими лініями )
у ( допоміжне слово , його ми позначаємо коротенькою прямою однією рисочкою ) у якій ? теплій барлозі ( у теплій - слово - ознака , позначаємо хвилястою лінією )
У реченні п'ять слів ,перше слово у реченні - Ведмідь , тому на схемі до прямої лінії ми додали вертикальний стовбчик , так позначається перше слово у речені . Коли ви навчитеся писати - починати речення ви будете з великої літери . На кінці речення ми ставимо крапку .
- Розберемо наступне речення , малята , спробуйте підібрати слова в речення. самостійно :
- Сподіваюся , у вас вийшло скласти речення , якщо ні , я з радістю допоможу .Хлопчик (хто ? ) , диван (Що ? )- слова - предмети .
( Хто ? )Хлопчик , далі йдуть дві рисочки - слово -дія , тож хлопчик ( що робить ? ) сидить ( далі хвиляста лінія вказує на слово - ознаку : на якому ? ) м'якому кріслі . Порахуйте скільки слів у речені ? запишить схему цього речення у зошиті .
Прошу вас скласти речення про білочку .
Щоб речення було цікавим додайте до нього слово - дію , слово- ознаку , допоміжне слово за потребою ( в , на , за , перед , біля ) і ще одне слово - предмет . Схему запішить у зошиті , і по можливості розфарбуйте , або намалюйте малюнок про білочку .
На сьогодні я закінчу заняття . Сподіваюся , що ви зрозуміли , що важливо вміти складати цікаві і змістовні речення !
Бажаю вам розуміння , легкості і зацікавленності в навчанні !
Комментариев нет:
Отправить комментарий