вторник, 4 апреля 2023 г.

Звук [ б ] .

 Розвиток мовлення . 

Тема :



- Доброго ранку , малятка ! Середа сьогодні - середина тижня . 

- А чи знаєте ви , малята , що тиждень цей має назву Вербний , а прийдешня неділя - буде Вербна Неділя .

 Це свято  відзначається за тиждень до Пасхи. Згідно Біблійного сюжету в цей день Ісус в’їхав у ворота міста Єрусалима на віслюку. Його урочисто зустрічали городяни й кидали під ноги пальмові гілки – символ миру, спокою. У нас не ростуть пальми, тому замість пальмових гілок ми використовуємо гілочки іншої рослини - верби. 

-Верба – це символ весни . В Вербну Неділю можна побачити багато людей, які несуть в руках гілочки верби , висвітлюють їх у церкві, прикрашають ними свій будинок, ходять в гості і дарують їх один одному.

– А ви знаєте, що гілочки верби не просто дарували? В народі існує звичай легенько бити один одного гілочками верби. Вважається, що це вбереже від  хвороби. Але не просто б’ють, а примовляють:                                        Не я б'ю - верба б'є ,

                                 За тиждень Великдень ,

                                  Вже недалечко червоне яєчко !

– Освячені гілочки верби ставлять вдома .Через рік ними обмітають всі кути в домі і обов’язково спалюють. А на їх місце ставлять свіжі гілочки, які будуть оберігати будинок і домочадців від хвороб . 

- Розгляньмо гілочки верби :

- На що схожа бруньки верби ? На пух , на вату .

- Якими китиці верби вам здаються на дотик ? М'якими , теплими , ніжними,пухкими .

- Так воно і є , китиці верби м'які і ніжні на дотик . В народі їх називають ще " котики " . Як ви гадаєте , чому ? 

- Гілочка верби - тоненька і має коричневий колір , вона гладенька.

- Зробимо звуковий аналіз слова " Верба ".

- Скільки складів у слові " верба "? Два . Який склад є наголошеним?

Другий склад наголошений , назвіть звуки другого складу .

[б ] , [а ] 

- Повторюємо склади : ма- му - мі ; па-пу- пі ; ба-бу-бі

— Які приголосні звуки ми щойно вимовили? ([м], [п], [б]) Промовте ці звуки перед дзеркалом , ви побачите , що звуки  [п], [б] утворюваються однаково :   зімкненням губ  і раптовим видихом повітря через рот  .

— Та всеж вони між собою відрізняються звуки [п] і [б] ? Чим ? Прикладіть , будь ласка долоньку до горлишка , і промовте спочатку звук [п] , а потім звук [б] . І ми з'ясуємо , що вони відрізняються між собою за дзвінкістю: [п] — горлишко "мовчить " [б] — дзвінкий, голосові зв’язки змикаються- горлишко стукає нам у долоньку . 

Запам'ятайте : звук [б] - дзвінкий приголосний , він буває м'яким і твердим . 

- В слові " верба " який звук [б] ? Твердий . А в слові " білка "?Зробіть звуковий аналіз слова і дізнаємося , що в цьому слові звук [б'] -м'який .

- Заучіть скоромовку і чітко промовляйте звук [б] :

Бегемот роззявив рот: булку просить бегемот. 

- На письмі звук  [б] позначається буквою Б , познайомимося з нею :


- Настав час прогулянки . Прошу вас запам'ятати , як пишеться буква Б і прописати її паличкою на піску . Погляньте навколо себе , знайдіть предмети , в яких є звук  [б]

Завтра у нас з вами запланована онлайн зустріч , посилання на неї і необхідний матеріал для творчості я надійшлю сьогодні ввечері в групі " Сонечко ", буду чекати на зустріч з вами .

Бажаю вам тихого доброго дня ! Хай сонечко сяє на небі і в душі !

Комментариев нет:

Отправить комментарий