среда, 29 ноября 2023 г.

 Ознайомлення з природним довкіллям .

Тема : Грунт .

- Доброго ранку , мої маленькі друзі !
- Малята , на попередніших заняттям ми з вами знайомилися з повітрям і водою . І вже багато знаємо про цінність кожного з них для життя  живих істот на планеті  . 
- Сьогодні , я розповім вам про " чудову комору ", яка є у світі .Покладеш  навесні у ту " комору " мішечок зерна , а прийде осінь - візмеш з неї десять мішків з зерном . Жменька  насіння перетворюється на купу помідорів чи огірків . Це не казка . Така комора дійсно існує в природі . Називається - ГРУНТ!
 Грунт - верхній родючий шар землі . На грунті ростуть рослини , ліси ,  степи , трави .Це - те , без чого неможливо життя людини і тварин .

-Одного разу Грунт зустрів своїх друзів Повітря і Воду .
 Та , нажаль , друзі засперечалися між собою . Давайте послухаємо їх суперечку :
Повітря : Я потрібне живій і неживій природі  , тому я - найголовніше !
Вода : Ні , найголовніша я , бо без мене від спраги загине вся жива природа !
Грунт : Я найголовніший , бо потрібен щоб росли і квітли рослини , щоб в мені мешкали тварини , комахи і черв'ячок дощовий !

Повітря : Якщо так , то я й без вас обійдуся .
Вода : Я теж не буду з вами дружити .
І лише грунт сказав : " Мені ви дуже - дуже потрібні  !"

-Малята , що ж тепер буде ? Адже  природі вкрай потрібні і важливі :
 і повітря , і вода , і грунт !

- Їх сварка - це справжня біда . Та , я знаю хто нам допоможе . Відгадайте :
Під землею риє нірку,
Над землею робить гірку .
- Так , це кріт . Пропоную вам відпочити і подивитися після прогулянки веселий мультик про Крота . 

- Кріт , живе під землею . Мультик - це казкова історія , тому в ньому кріт їздить на автомобілі  шляхами міста і дивиться оченятами . Насправді кріт має тільки щелинки замість очей.
- Погляньте , хто ще є підземними  мешканцями ?

- Кріт дуже мудрий і знає , як примирити Повітря , Воду і Грунт .Він запрошує нас у свою лабораторію , та спочатку Кріт хоче перевірити наші знання .

1 . Малята , пригадайте , у яких явищах ховається  вода ?( льод , пара , дощ , град,сніг , туман , роса ) А ще вода ховається в організмі людини та тварин .
2. Для чого нам потрібна вода ?
3.Як ви гадаєте , чи є у воді  повітря ?Хто каже "Да " , а дехто " Ні " , тож перевіремо дослідом ( обов'язково) :
- Наберіть у склянку воду .Погляньте , яка вода ? Чиста , прозора . Розмішайте воду у склянці ложечкою ,з'являються БУЛЬБАШКИ.
-Як ви гадаєте , що це за бульбашки ?Це - Повітря ! Ми довели , що у воді є повітря !
- Другий дослід :Чи є вода у грунті нам доведе маленька дослідниця :
- Малята , а чи є у грунті повітря , як ви гадаєте ? Знову " Да " , " Ні " .Гадати не треба , треба поміркувати : якщо під землею живуть комахи , тварини , дощовий черв'ячок , тож їм вкрай важливо для життя повітря ,щоб дихати , а це значить , що у грунті є повітря ! 
- Щоб остаточно довести , що у грунті є повітря, треба провести дослід : покласти у склянку з водою шматочок грунту , і ми побачимо все тіж бульбашки, які підіймаються на гору .
- Сьогодні під час прогулянки прошу дослідити грунт на вашій ділянці : в якому він стані : замершому чи вологому ?
- Малятка , чи може бути грунт в повітрі ?Може : вітер , а  це рух повітря , підіймає  пил - частинки грунти . В суху теплу погоду  це наглядно можно бачити  , коли вітер підіймає клуби пилу у повітря . А взимку на снігу ми бачимо частинки грунту , які осіли з повітря на сніг.
- Ну  що ? - питаємо вас Повітря , Вода і Грунт будете дружити ?
Повітря : Так , ми помиримося і будемо друзями назавжди , адже ми всі надзвичайно важливі  природі .
Вода : Ми станемо найкращими друзями !
Грунт : Хай родить матінка земля хліб , хай квітне наша країна !
- Дякуємо ми ПРИРОДІ ! Будемо берегти природу рідної України ! Грунт - це цінний скарб нашої країни !
Завдання : Зошит Математика  стор .26.
Бажаю вам мати велике  бажання пізнавати нове в своєму житті !

Комментариев нет:

Отправить комментарий