Розвиток мовлення .
Тема : Переказ оповідання Б. Вовка " Лінива Оленка ."
- Доброго ранку , любі малята !
- Сьогодні я познайомлю вас з дівчинкою Оленкою . Куди ходить Оленка вранці кожного дня , відгадайте ?
Що це за будинок ,
У якому вранці стрічають кожну дитину,
Де дзвенять голосочки ,як весняні струмочки ?
- Так , малятка - в дитячий садочок ходить дівчинка! Згадайте , як ви збиралися вранці в садочок ?
- Малятка ,чи всі діти приходять у дитячий садок охайні і чепурні (чисті , акуратні )?
-Так , діти повинні самостійно , слідкувати за своїм зовнішним виглядом, та дехто лінується ,ось як дівчинка Оленка .
Оповідання Бориса Вовка " Лінива Оленка ."
Прийшла вранці Оленка в дитячий садок .
- Чого це ти не зачесана ? - питає вихователька .
-Бабуня не встигла причесати , - каже Оленка .
- А черевики чого брудні ?
- Дідусь не почистив .
-А гудзика чого біля комірця немає ?
- Та вже я винна , - сказала Оленка ,- забула надати мамі , щоб пришила .
- Малята ,як ви гадаєте , чому Оленка прийшла вранці в садочок неохайна ?
(мабуть довго спала вранці - часу не висточило причепуритися , або загралася іграшками , або їй було лінь чепуритися )
- Що запитала вихователька у дівчинки , коли зустріла її у садочку ?
- Кого звинуватила дівчинка в тому , що вона не зачісана ?
- Чим завинив дідусь ? Чи згодні ви з тим, що дідусь повинен доглядати за Оленчиним взуттям ?
-Що ви робили б , якби отримали зауваження за брудне взуття ? Згадайте , як ви чистите взуття після прогулянки ?
- Чому автор назвав оповідання " Лінива Оленка ." ?
- Прочитайте оповідання ще раз ! Акцентуйте увагу на питальних реченнях !
- Малята , чи вмієте ви ставити питання ? Давайте спробуємо спитати у дівчинки : чому у неї брудні черевики ? чому вона не зачесана ?
ЗАПИТАННЯ СЛІД СТАВИТИ ЧІТКО , ВИРАЗНО , НЕ ПОСПІШАЮЧИ !
- Спробуйте повторити питання виховательки до Оленки .
-Повторіть , що відповідала дівчинка Оленка виховательці .
- Сподіваюся , що Оленка наступного дня і подальше у садочок приходитиме охайною , стане працелюбною дівчинкою .
- Малята , що на вашу думку , бути працелюбним ? Працелюбний - в цьому великому слові поєдналися два слова : ПРАЦЯ і ЛЮБИТИ ! Любити працю - значить бути працелюбним , працьовитим !
- Малятка , я дякую вам за задачі , які ви надіслали мені в голосовому повідомленні , а сьогодні я буду чекати на ваш переказ оповідання про Ліниву Оленку . А малюнки вам допоможуть вибудувати розповідь послідовно .
- Малятка , давайте зазернемо у кімнату до Оленці :
- Назвіть речі , які ми бачимо . Розділить всі речі на три групи ( іграшки , посуд і одяг ) .
- Допоможемо Оленці і навчимо її , як правильно складати речі на свої місця :
- Що ми склали на полиці ?( Іграшки )
- Що поставили на стіл ?( Посуд )- Які речі прибрали у шафу ?( Одяг )- Молодці !
- В слові НОСОРІГ - три склади ; поділить ,будь ласка , назви інших тварин на склади і запишіть схеми в зошит ( кількість складених схем по можливості дитини і за бажанням ) :
- В словах : носоріг , білка , ведмідь - визначте і вкажіть позначкою на схемі наголошений склад .- Дякую вам за увагу , мої маленькі друзі ! Бажаю вам багато приводів для радощів , допомогайте своїм рідним , даруйте їм радість !
Комментариев нет:
Отправить комментарий