понедельник, 27 ноября 2023 г.

   Розвиток мовлення.

Тема : Переказ оповідання Б. Вовка " Лінива Оленка ."


- Доброго ранку, любі малята! 

- Сьогодні я познайомлю вас з дівчинкою Оленкою. Куди ходити Оленка вранці кожного дня, відгадайте?

Що це за будинок ,

У якому вранці стрічають до дитину,

Де дзвонити голосочки до весняні струмочки?

- Так, малятка - до дитячого садочка ходити дівчинка! Згадайте, як ви збиралися вранці в садочок?

- Малятко, чи всі діти приходять у дитячий садок охайні та чепурні (чисті, акуратні)?

-Так, діти повинні самостійно, слідкувати за своїм зовнішнім виглядом, та дехто лінується, ось як дівчинка Оленка.

Оповідання Бориса Вовка "Лівива Оленка."

Прийшла вранці Оленка до дитячого садка.



- Чого це ти не зачесана? - питає вихователька.

-Бабуня не встигла причесати, - каже Оленка.

- А черевики чого брудні?

- Дідусь не почистивши.

-А гудзика чого біля комірця немає?

- Та вже я винна, - сказала Оленка, - забула надати мамі, щоб пришила.

- Малята, як ви гадаєте, чому Оленка прийшла вранці в садочок неохайна?

(мабуть довго спала вранці-години не висточило причепуритися, або загралася іграшками, або їй було лінь чепуритися)

- Що запитала вихователька у дівчинки, коли зустріла її у садочку? 

- Кого звинуватила дівчинка в тому, що вона не зачісана? 

- Чим завинив дідусь? Чи згодні ви з тим, що дідусь повинен доглядати за Оленчиним взуттям?

-Що б ви робили, якби отримали зауваження за брудне взуття? Згадайте, як ви чистите взуття після прогулянки?

- Чому автор назвав оповідання "Лініва Оленка." ?

- Прочитайте оповідання ще раз! Акцентуйте увагу на питальних реченнях!

- Малята, чи вмієте ви ставити питання? Давайте спробуємо запитати у дівчинки: чому у неї брудні черевики? чому вона не зачесана? 

ЗАПИТАННЯ СЛІД СТАВИТИ ЧІТКО, ВІРАЗНО, НЕ  ПОСПІШУЮЧИ!

- Спробуйте повторити питання виховательки до Оленки.

-Повторіть, що відповідала дівчинка Оленка виховательці.

- Сподіваюся, що Оленка наступного дня і подалі у садочок приходите охайною, стане працелюбною дівчинкою.

- Малята, що на вашу думку, бути трудолюбним? Працелюбний - у цьому великому слові поєдналися два слова: ТРУД і ЛЮБИТИ! Любити працю - значить бути працелюбним, працьовитим!

- Малятко , я дякую вам за завдання , які ви надіслали мені в голосовому повідомленні , а сьогодні я чекатиму на ваше переказ оповідання про Ліниву Оленку . А малюнки вам допоможуть вибудувати розповідь послідовно. 


- Малятко, давайте зазернемо у кімнату до Оленці:


- Назвіть речі, які ми бачимо. Розділити всі речі на три групи (грашки, посуд та одяг).

- Допоможемо Оленці і навчимо її, як правильно складати речі на свої місця:

- Що ми склали на поліці? (Іграшки)



- Що поставили на стіл? (Посуд)
- Які речі прибрали у шафу? (Одяг)
- Молодці!

- У слові НОСОРІГ - три склади; поділити, будь ласка, назви інших тварин на склади і запишіть схеми в тетрадь (кількість складених схем по можливості дитини і за бажанням):

- У словах: носоріг, білка, ведмідь - визначте і вкажіть позначкою на схемі ударів на склад. 

- Дякую вам за увагу, мої маленькі друзі! Бажаю вам багато приводів для радощів, допомагайте своїм рідним, даруйте їм радість!

Комментариев нет:

Отправить комментарий