понедельник, 27 ноября 2023 г.

   Розвиток мовлення .

Тема : Переказ оповідання Б. Вовка " Лінива Оленка ."


- Доброго ранку , любі малята ! 

- Сьогодні я познайомлю вас з дівчинкою Оленкою . Куди ходить Оленка вранці кожного дня , відгадайте ?

Що це за будинок ,

У якому вранці стрічають кожну дитину,

Де дзвенять голосочки ,як весняні струмочки ?

- Так , малятка - в дитячий садочок ходить дівчинка! Згадайте , як ви збиралися вранці в садочок ?

- Малятка ,чи всі діти приходять у дитячий садок охайні і чепурні (чисті , акуратні )?

-Так , діти  повинні самостійно ,  слідкувати за своїм зовнішним виглядом, та дехто лінується  ,ось як дівчинка Оленка .

Оповідання Бориса Вовка " Лінива Оленка ."

Прийшла вранці Оленка в дитячий садок .



- Чого це ти не зачесана ? - питає вихователька .

-Бабуня не встигла причесати , - каже Оленка .

- А черевики чого брудні ?

- Дідусь не почистив .

-А гудзика чого біля комірця немає ?

- Та вже я винна , - сказала Оленка ,- забула надати мамі , щоб пришила .

- Малята ,як ви гадаєте , чому Оленка прийшла вранці в садочок неохайна ?

(мабуть довго спала вранці - часу не висточило причепуритися  , або загралася іграшками , або їй було лінь чепуритися )

- Що запитала вихователька у дівчинки , коли зустріла її у садочку ? 

- Кого звинуватила дівчинка в тому , що вона не зачісана  ? 

- Чим завинив дідусь ? Чи згодні ви з тим, що дідусь повинен доглядати за Оленчиним  взуттям  ?

-Що ви робили б , якби  отримали  зауваження за брудне взуття ? Згадайте , як ви чистите взуття  після прогулянки ?

- Чому автор назвав оповідання " Лінива Оленка ." ?

- Прочитайте оповідання ще раз ! Акцентуйте увагу на питальних реченнях !

- Малята , чи вмієте ви ставити питання ? Давайте спробуємо спитати у дівчинки : чому у неї брудні черевики ? чому вона не зачесана ? 

ЗАПИТАННЯ СЛІД СТАВИТИ ЧІТКО , ВИРАЗНО , НЕ ПОСПІШАЮЧИ !

- Спробуйте повторити питання виховательки до Оленки .

-Повторіть , що відповідала дівчинка Оленка виховательці .

- Сподіваюся , що Оленка наступного дня і подальше у садочок приходитиме охайною  , стане працелюбною дівчинкою  .

- Малята , що на вашу думку , бути працелюбним ? Працелюбний - в цьому великому слові  поєдналися два слова : ПРАЦЯ і ЛЮБИТИ ! Любити працю - значить бути працелюбним , працьовитим !

- Малятка , я дякую вам за задачі , які ви надіслали мені в голосовому повідомленні , а сьогодні я буду чекати  на ваш переказ оповідання про Ліниву Оленку . А малюнки вам допоможуть вибудувати розповідь послідовно . 


- Малятка , давайте зазернемо у кімнату до Оленці :


-  Назвіть речі , які ми бачимо . Розділить всі речі на три групи  ( іграшки , посуд і одяг ) .

- Допоможемо Оленці і навчимо її , як правильно складати речі на свої  місця :

- Що ми склали на полиці ?( Іграшки )



- Що поставили на стіл ?( Посуд )
- Які речі прибрали у шафу ?( Одяг )
- Молодці !

- В слові НОСОРІГ - три склади ; поділить ,будь ласка , назви інших тварин на склади і запишіть схеми  в зошит ( кількість складених схем по можливості дитини і за бажанням  ) :

- В словах : носоріг , білка , ведмідь - визначте і вкажіть позначкою на схемі наголошений склад . 

- Дякую вам за увагу , мої маленькі друзі ! Бажаю вам  багато приводів для радощів , допомогайте своїм рідним , даруйте їм радість !

Комментариев нет:

Отправить комментарий