Ознайомлення з природним довкіллям .
Тема : Вода - чарівниця !
- Доброго ранку ,любі малята ! Посміхниться , і в подумках побажайте добра своїм друзям .
- Ми починаємо наше спілкування сьогодні незвичайно .
-Заплющте очі і послухайте , які ви звуки чуєте в кімнаті ? Не відкривайте оченята і послухаємо аудіозвук - здогадайтеся : що це за звук ?
- Це - вода ! Коли можно почути звук води ?Коли йде дощ , коли тане на сонці бурулька , коли тече в річці ,коли шумить в морі , коли град барабанить по даху .
- Послухайте і відгадайте загадку :
-Відома нам всім рідина,
Усі її вживають,
Буває хмаркою вона,
Сніжинкою буває.
Бува як скло, бува тверда,
Бува питна , джерельна!
- Так , це вода ! Сьогодні ми будемо говорити про властивості води .
- Що це з'явилося на сторінці ?
- Це глобус - модель планети Земля.
-Якою бачать космонавти Землю з космосу?. (Круглою; блакитним, зеленим, коричневим кольором.)
-Блакитний колір – це вода, зелений і коричневий колір –це суша. Подивіться уважно,чого більше на планеті Земля - води чи суші? (води)
- Правильно, моря і океани фарбують нашу планету в блакитний колір. Тому нашу планету називають "Блакитною планетою".
-Де можна зустріти воду в природі? В морі,в океані, в річці, в струмочку, в озері, в болоті, в калюжі .
- А вдома і на подвір'ї де зустрічаємо воду ? В крані, в колодязі .
-А де ще можна зустріти воду дізнаємося , коли правильно відгадаєте загадки :
В небі хмаронька пливла,
Хмарка сльозки пролила
На капусту, буряки,
На зелені огірки. ( Дощик)
Пухнаста вата лежить крилата.
Чим вата нижче,
Тим дощик ближче. (Хмара) .
Ніжна зірка сніжно - біла
На рукав мені злетіла.
Поки ніс її сюди
Стала краплею води. (Сніжинка)
Ввечері на землю лягає,
Вночі на землі спочиває,
А вранці в небо злітає. (роса)
- Вода є і в росі, і в хмарці, і в дощу, і в сніжинці. Вода завжди різна, вона чарівниця тому, що має різні обличчя, або як кажуть, у води різний «портрет». Погляньте , і назвіть в якому стані буває вода ? Рідка , тверда (лід ) , пароподібна .
- На землі багато води, вона скрізь. А зараз уявіть собі, що на планеті не залишилося ні однієї краплі води. Що тоді відбудеться? (все загине) Чому?..(тому, що без води не можна жити)
-Чи дійсно вода важлива для існування на планеті ? Кому потрібна вода? Всім живим істотам :людям ,рослинам, тваринам, птахам, комахам, рибам.
-Вода вкрай необхідна всім живим істотам на планеті Земля .
- Для чого потрібна вода людині? (пити, вмиватися, купатися, мити посуд, готувати їжу, прати білизну ).
- Щоб дізнатися властивости води давайте проведемо досліди з водою,вони не займуть багато часу , але допоможуть нам з'ясувати те , що вода - це рідина , вона немає кольору ,немає смаку , немає запаху :
Дослід 1 «Вода прозора».
Опустимо в склянку з водою олівець і подивимося : дуже добре видно олівець (вода прозора)
Дослід 2 «Вода не має смаку»
Спробуйте питну воду зі склянки , який у неї смак? Ніякого ! (вода не має смаку)
Дослід 3 «Вода розчинює речовини»
Насипте чайну ложку цукру в пів скляночки води , розмішайте ложечкою .
Цукровий пісок розчиняється добре у воді , в горячій воді швидше , у холодній повільніше .
Дослід 4 «Смак води залежить від розчинених речовин»
Скуштуємо солодку воду. Смак води залежить від розчинених речовин: цукор зробив її солодкою , а сік лимона (так теж проробити )- кислою .
Дослід 5 «Вода не має запаху»
- Піднесить до носу склянку з водою , понюхайте , чим пахне чиста вода без домішок ? Нічим ! Вода немає запаху .
Дослід 6 «Вода це - рідина»
Виллємо зі склянки воду в тарілку. Вона розлилась по тарілці. Вода – це рідина , легко переливається з однієї ємкості в іншу .
-Завдання : виконати вище прописані досліди .
-Доберіть до слова " вода "-лагідні слова ; зробіть звуковий аналіз слів ВОДА , ВОДИЧКА.
-Наступного разу ми зробимо ще досліди в нашій домашній лабораторії.
- Д /гра " Кому потрібна вода ?"
Комментариев нет:
Отправить комментарий