среда, 8 февраля 2023 г.

Розвиток мовлення .

Тема : Звук [ т] [  т ']. Літера Тт.

( повторення )




- Вітаю вас , любі малята ! На каліндарі дев'ятий за рахунком день лютого !

- Яка погода за вікном ? Хмарна - сонечко сховано за хмаринами , морозна .    На радість дітям можно покататися на санчатах , але трішки пізніше , погляньте на годинник , котра година зараз ?

- Нажаль , ми не можемо визначити котра зараз година . Чому ?

- Як ми можемо полагодити годинник ? Цифри є на своїх місцях , чого не вистачає на циферблаті ? Так , не вистачає стрілок : хвилинної і годинної Перетворимося на годинникових справ майстрів .( робота в зошиті )



- Разом ми швидко полагодили годинник ! Він показує 9.00 ранку - час сідати на заняття .

-Вчора ми з вами знайомилися зі звуком [т ] .  Лісові гнови  теж хочуть разом з нами закріпити знання  про звук [ т] та літеру Т, тож вони завітали до нас !

- Повторіть , як звуть гномів - Том і Тім ! Ще раз - Тім і Том !
- Малята , з якого звуку починається ім'я ТОМ ? А ТІМ ?
- Імена Тім і Том починаються зі звука [т ] ! Нагадайте ,це голосний чи приголосний звук ?
- Промовте перед дзеркалом  : т т т т т . 
-  При вимові звука [т ]  губи у вільному положені , зуби зближені , але не зімкнені  . А що робить язичок , коли ми вимовляємо звук [т ] ? 
- Т т т
- Кінчик язичка стукає за верхніми зубами , роблячи перешкоду вільного проходження звука  , тож звук [т ] - приголосний.
- А як ми визначали  дзвінкий чи глухий звук [т ]  ? Горлишко нам підкаже : поставте долоньку до горлишка і промовте : т т т.

- Чи є вібрація у горлишку ? Ні , мовчить горлишко .  Тож , запам'ятайте :
звук [т ]- глухий .

-Зараз ми зробимо звуковий аналіз слів : ТОМ  і  ТІМ

- Давайте пояснемо зображення схеми .

- В слові Том - звук [т ] - твердий приголосний , звук [ о ] -голосний , звук [ м ] -приголосний твердий 

- В слові Тім - звук [т' ] - м'який , бо наступний за ним голосний  звук [і] пом'якшує його ,звук  [м ]   - приголосний , твердий .

- Зробіть самостійно звуковий аналіз слів : тигр , Вітя.


Гра :" Впіймай звук "- почувши звук [т ] - плесни в долоні :

у, т, м, о, і , т , л. т

- почувши  в складі звук [т ] - долонькою стукни по столу :

ма , та , бу , ми , ту, ро, ті.

-почувши  в слові звук [т ] - торкнись долоньками до щічок :

мама , тато , молоток , киця , кіт , п'ять.

- Молодці !Звук [ т] ми звами чуємо  та промовляємо , на письмі ми позначаємо його буквою :

- Ось вона ! Ми змодолювали її з циліндрів .   ( прошу воконати по зразку тим , хто ще не зробив ). Погляньте :


- Ви відгадали загадку , на що схожа буква Т ? Вивчіть загадку і загадайте її своїм бабусі і дідусеві .
-Вчимося читати разом :




- Під час прогулянки поспостерігайте небом , чи багато по ньому пливе хмарин ? Які вони ? Чи виглядає сонечко з - за них , а може воно і не сховано  ? Якого колору хмарки і проміжок між ними ?
- Бажаю вам тихого доброго дня у колі близьких - миру і спокою вашим родинам  !


 



Комментариев нет:

Отправить комментарий