Ознайомлення з природним довкіллям.
Тема : Зимуючи птахи .
Малювання : Синичка.
Доброго ранку! Доброго дня !
Хай плещуть долоньки , хай тупають ніжки,
Працюють голівки і сяють усмішки.
Доброго ранку ! Доброго дня !
Бажаєти ви. Бажаю вам я !
- Нещодавно ми з вам слухали казку М. Коцюбинського " Брати Місяці ", автор казки був знайомий з усіма дванадцатью місяцями , тож і нам розповів про кожного з них .
- Малята , скільки у природі є пір року ? ( чотири ) Назвіть їх .
- Скільки місяців має кожна пора року ?
-Так , кожна пора року має по три місяці .Зараз Дядько Час розкаже нам про кожну пору року і нагадає нам як звуться всі дванадцять місяців:
-А що грудень закінчує ? (рік )
- Який найкоротший зимовий місяць у всьому році ?(лютий )
-Молодці !Бачу ви потоваришували з кожним з зимових місяців ! Зима має багато звуків , ми на слух впізнавали зимові явища неживої природи , а зараз послухайте ці звуки :
- Хто так співає в зимовий день ? Птахи , які залишилися зимувати в нашіх краях звуться-зимуючі птахи !
- Послухайте і подивіться , хто прилетів до годівнички ?Скільки птахів зібралося на обід ?
-Довгохвоста вона. Зі спини чорним-чорна, Черево біле та плечі. Скрекіт замість промови. Хоч кого побачить - вмить піднімає скрекіт-крик.Покажіть мені птаху про яку я вам розповіла :
- Це сорока . Вона де знаходиться відносно годівнички ? (зліва внизу )
-Сіренький птах , невеличкий та спритний ,танцювать йому не лінь. Соняшники поклювати, або булочку посмакувати.Про кого розповіла я ? Покажіть на картинці горобчика .(вгорі зліва )
- Про яку пташину зараз розповім :Груди в нього , мов калина ,любить їсти горобину .Це- снігур , покажіть , де він знаходиться ?(справа вгорі )Нажаль , дуже рідко може пощастити побачити снігура у лісі , а тим паче у себе в саду біля годівнички.
-А що це за птах справа внизу? Це синичка , розкажіть про її зовній вигляд .
Прошу вас вивчити вірш Г . Демченко "Синичка "
У синички
Білі щічки.
Чорна шапочка,
Сірі лапочкики,
Фартушок жовтавий.
Голосок ласкавий.
Цвінь – ціні, цвінь – ціні,
Я працюю цілі дні.
Все шмигаю між гілок,
Все шукаю комашок.
Вправа .Порівняння з попередньою картиною :
- Хто з птахів улетів від годівнички ? Які ще зміни відбулися ?
- Знов одна з птахів відлетіла , але з'явилася зайва птаха : хто це ? чому вона є зайвою ?
- Давайте наповнемо годівничку кормом , погляньте і назвіть,чим люблять живитися птахи :
-Порахуйте , скільки птахів снідають в годівничці ? Спочатку до годівнички прилетіли : сорока , горобець , снегур і синичка , тож які птахи додалися ?(голуб , ворона ,дятел ) , а кого не стало біля годівнички ?( сороки )
-Малята , час прогулянки . Сьогодні прошу вас звернути увагу на доріжки , якими ходять прохожі люди . Сніг притоптався , на сонечку він підтаяв ,а вночі підмермерз і поверхня дороги стала слизькою - це небезпечно для пересування .Щоб запобігти падіння на слизьких доріжках прошу вас присипати піском з маленького відерця і за допомогою лопатки .
- Прошу вас разом зі мною намалювати портрет синички . Повторюйте послідовність малювання і все у вас вийде добре.
- Малята , своїй синичці я розфарбувала щічку в жовтий колір , вам я раджу залишити її в білому кольорі , на мій погляд , так буде краще .Сніг на гілочці -в ніжно - блакитний колір . Чекаю на ваші роботи .
Бажаю вам під час малювання натхнення і задоволення від процесу творчості ,веселих зимових розваг !
Комментариев нет:
Отправить комментарий