понедельник, 14 ноября 2022 г.

Ознайомлення з соціумом .

Тема : Предмети побуту . Столові прибори .

Посуд.



- Доброго ранку , малята ! Привітайтеся і ви , будь ласка ! Сьогодні вівторок - другий день тижня . Одже ми починаємо заняття !

- Скаче сито по полях,



-А корито по лугах,


І каструля на бігу
Закричала утюгу:
— Я кочусь, кочусь, кочусь
І ніяк не зупинюсь!

Ось і чайник за кофейником біжить,
Дзеленчить, і деренчить, і торохтить…

А за ними блюдця, блюдця —
Дзінь-ля-ля! Дзінь-ля-ля!
Вздовж по вулиці несуться —
Дзінь-ля-ля! Дзінь-ля-ля!

- Малята , що відбувається на нашій сторінці ? Чий це посуд ? Кому він належить зайчисі , чи бабусі ? Нагадайте мені ім'я бабусі .
- Назвіть , будь ласка , посуд , який втік від Федори .



Вправа " Назви зайве "- серед предметів однієї групи вибрати предмет іншої групи .
-Пральна машина , холодильник , ложка , праска , телевізор .
- Чому зайвою є ложка . до якої групи предметів її відносимо ? Ложка - столовий прибор, інше - побутова техніка .
- Комп'ютер , швейна машинка , чашка . пилосос , мультіварка.
- Віделка , ложка , тарілка , ніж , чайна ложка ,ополонок .
- Чому тут зайва тарілка ? Тому що , виделка , ложки , ополоник -це є столові прибори .Тарілка - столовий посуд .
-це первісна людина ! Коли вони жили на Землі столових приборів не існувало . Чим же вони їли ?
Дослідницька робота : Коли людина добула вогонь , їжу стали запекати у  вогні,  але їсти горячу їжу з вогню руками було незручно - їжа була дуже гарячою . А хтось здогадався наколювати їжу паличкою . 
Завдання : під час обіду спробуйте наколоти картоплину з супу тупим кінчиком шпажки дерев'яної ,а потім - гострим кінчиком .
Висновок : гострий кінчик зручніший , але і на ньому  їжа не утримується на паличці , зіскакує.
- Далі , хтось із людей помітив , що паличкою з роздвоєним кінчиком  їсти зручніше , та й тут є недоліки : паличка швидко ломалася .
- Тоді древні люди почали шукати матеріал для" столових приборів",так з'явилися металеві прибори , згодом зробили дерев'яну ручку до них , щоб не опікати руки .
- Пройшли віки , і людина навчилася виготовляти столові прибори з металу , які нагріваються повільно , що забеспечує нам комфортно приймати їжу .
- Малята , чому  від Федори сховався весь посуд , покинув її хату ?
- Чи допомогаєш ти мити посуд по обіді ?
- Що важче  , на ваш погляд ,мити кастрюлю , чи тарілки ? Тож ,посуд можно мити разом з мамою , мама - кастрюлі , ви тарілки , разом веселіше !
Зараз малята проведемо пізнавальну бесіду для первісної людини : 

-це чайна ложечка . Вона зроблена з металу .Під час чаювання цією ложкою кладуть у чашку цукор , розмішують чай з цукром , а ложечку після цього кладуть на чайне блюдце , щоб залишки чаю на ложці не залишили плями на скатертині . У чайної ложки є сестриця - столова ложка . 
- Що ми їмо такою ложкою ? 
- В якій руці під час їжи ми тримаємо ложку ?
- У ложок є подружка :
-Виделка зроблена з металу для других страв .Тримати під час обіду виделку можно як в правій , так і в лівій руці , при сервуванні столу виделку кладуть ліворуч від тарілки зубцями вгору.
- Які страви їдять виделкою ?
- Скільки зубчиків у виделки ?
- Коли ж виделку тримають під час їжі у лівій руці ? Тоді , коли у правій - тримаємо ніж . Ніж допомогає їсти м'ясо , яєчню , він розрізає на шматочки м'ясо ,а виделка допомогає - підтримує шматочок і вже відрізнаний несе до рота . Користуватися ножем треба обережно !
 Посуд буває столовий :

- Кухонний посуд :


- Чайний посуд :



- Поміркуйте , коли є у потребі кухонний посуд ? Чайний ? Столовий ?
-Повернимося до картинки ввище , де Федора блукає лісом . Назвіть , будь ласка , який ви бачете посуд , які столові прибори,  які побутові речі ( метла , топор)
Д /гра : " Страви і посуд "
- Борщ вариться у ...
- Чай заварюється ...
- Морозиво їмо ...(чим ? )
- Суп розлили у ...
- Манну кашу ...
- Котлети посмажели ...
- Компот п'ємо з...
-М'ясо їмо за допомогою ...
Завдання : засервірувати стіл : по- перше нам знадобиться ...(загадка ) :
Застеляю я столи , накриваю всі кути 
Бо прикрасою стола завжди була я (скатертина )
В центрі столу поставте хліб на тарілці , сіль у солонці .  Решту зробіть , як на малюнку :

- На скількох людей сервірований стіл на картинці ? 
- Стіл сервірують на кожного члена родини , тож порахуйте скільки людей сядуть обідати . 
Бажаю вам смачного під час обіду ! 
 

 Під час прогулянки поспостерігайте за пташками .
- Які пташки прилетіли до вашого подвір'я . 
- Який окрас пір'ячка  ? Невеличкі , чи великого розміру ?
-Який спів у пташини : веселий , чи сумний .

Завтра ми зустрінемося на онлайн уроці о 12. 00. Підготуйте , будь ласка 9 кружечків синього кольору діаметром 2 см , 9 кружечків жовтого кольору діаметром 3 см . 
 1/4 аркуша паперу , простий олівець .


Бажаю вам чудового дня ! Сонячної теплої погоди і веселого співу пташок  !












Комментариев нет:

Отправить комментарий