воскресенье, 13 ноября 2022 г.

 Ознайомлення з природним довкіллям .

 Тема : Повітря .



оброго ранку , малята ! Понеділок - перший день тижня  . Дзвоник кличе нас до уроку . Привітайтеся !
- Порахуйте , будь ласка , кількість кульок . Якого вони кольору ? Яка кулька тобі більш за всіх до вподоби ?
- Малятка , поміркуйте , що перетворює  кульку з такої :

- В ось такі :





- Ми надули кульки, наповнили їх - повітрям , і кульки стали об'ємні .
- Що таке повітря ? Як воно потропляє у кульку ?  Хочете побачити , чи є у вас всередені повітря ? Про це ми спробуємо дізнатися на занятті .

- Повітря є всюду , навколо нас : і в домі , і на дворі , але ми його очами не можемо : побачити , понюхати та спробувати на смак . Повітря невидиме ,воно не має смаку та запаху

- Для того , щоб  переконатися , чи є повітря в кімнаті зробимо єксперемент :
Візьміть целофановий пакет ,  і , тримаючи пакет обома руками в розкритому вигляді , поверніться навколо себе , щільно закрийте пакет .  Пакет став товстим , бо наповнився повітрям . Яке воно ? (прозоре , легке ) .На прогулянці теж повторіть цей єксперемент, розривати пакет треба на зустріч вітру .

- Повітряну кульку ми  надуваємо повітрям , ви не раз робили це , давайте згадаємо : кульку ми беремо до рота та вдуваємо повітря у кульку , щоб ми відчували себе комфортно нам треба в організмі поповнювати запаси кислороду . Саме з нього складається життєвонеобхідне для живої природи повітря !
- Тому після видоху ми завжди робимо вдох через ніс ! Запам'ятайте , малиші : вдихати повітря треба через ніс !!!
-Проведемо єксперемент : чи є в нас повітря :
Візміть склянку з водою , коктельну трубочку опистить кінчиком у склянку , подуйте в трубочку . В воді з'являться бульбашки . Від вашої сили дуття залежетиме їх кількість і величина . Бульбашки - це повітря , яке було у роті .
- Попереду  я сказала , що повітря є скрізь , чи є повітря у крейді ? У мене є кольорова крейда , маленький кусочок я покладу у склянку з водою - теж підіймаються бульбашки . Підкажіть мені , чи є повітря в крейді ?
 - Цікаво , що станеться , якщо повітря зникне ? Давайте спробуємо затамувати подих і не дихати . Ой ! Це не можливо , ми не можемо жити без повітря , так само  і всі істоти живої природи . 
- Згадайте , що ми відносимо до живої природи ? 
 ПОВІТРЯ - належить до неживої природи ! Але значимость повітря неоціненна !!!
Д /гра " Кому потрібно повітря ? "


Дослід : Візміть аркуш паперу і помахайте ним перед обличчям . 
- Коли повітря рухається - утворюється вітер . Чим сильніше рухається повітря , тим сильніше вітер . 
- Чи можемо ми визначити силу вітра , сидячі у кімнаті ?
- Який буває вітер влітку ? назвіть його в пестливій формі .В взимку ? Чи можемо ми зимовий вітер назвати  лагідо? ( Думаю - ні , він холодний , морозний , завиваючий , колючий ) .
 Прочитайте і заучить віршик О. Пчілки :
Вітер.
Вітер, вітер, вітровінь

Мчиться полем, наче кінь
Я схоплю його за гриву,
Від дощів і сонця сиву.
Ти мене туди неси,
Де весняні голоси,
Там, де сонечко встає
Й миє личенько своє.

Олена Пчілка


- Скажіть , будь ласка , свої міркування :
- Для чого ми відкриваємо вікна в кімнаті  ?
- Чи важливе для нашого здоров'я чисте свіже повітря ? 
- Нагадайте , де є саме чисте і прозоре повітря ? 
- Чому важливо насаджувати дерева і бережно відноситися до живої природи ? 
- Під час прогулянки зверніть увагу на хмари , чи швидко їх підгоняє вітер по небу . 
Після прогулянки ми зустрінемося на малюванні . Підготуйте :
фарбочки , аркуш паперу у вертикальному положені , простий олівець , непролівайку , серветки . 
- Намалюємо з вами три різнокольорові повітряні кульки , повторюйте за мною і , сподіваюся , у нас все вийде добре . 
- Бажаю вам мирного і доброго дня , веселих прогулянок і намагайтеся допомагати дорослим по можливості .






Комментариев нет:

Отправить комментарий