среда, 7 февраля 2024 г.

Розвиток мовлення .

Тема : Сім'я . Ім'я , по батькові .




- Доброго ранку , любі малята ! 

- Сьогодні ми поговоримо про вас , малятка ! В нашій групі є дівчатка і хлопчики , вас багато . Та всі ви різні і неповторні .Ви не схожі один на одного,  ви схожі - на своїх батьків .

- Хтось схожий на тата , а хтось на маму , а можливо схожі  на дідуся чи  бабусю.  А чи замислювалися ви , чому так буває ?

- Ви , мабуть , чули коли люди говорять : "Артемчик - копія тата ! ", або 
" Світланка дуже схожа на свою маму !"

- Але схожість між батьками і дітьми не обов'язково має бути тільки  зовнішньою .

- Наприклад : мати полюбляє малювати - вона художниця , і ось у її донечки це теж добре виходить . Або ,татусь добре грає на піаніно , тож і у донечки , або сина теж може бути чудовий музичний слух і бажання вчитися грати на музичному інструменті .

- Від батьків ви можете наслідувати схожість зовнішню : колір очей , колір волосся ,та ще схожість характеру  .  Та це зовсім  не означає , що ви копія своїх батьків - кожен з вас особливий і неповторний . В понеділок , на онлайн занятті ми проведемо один досвід і спробуємо дізнатися , що саме і як  впливає на схожість між дітьми і батьками . 
- При народженні дитини батьки дають їй ім'я   . І скільки б вам років не виповнилось це ім'я буде вашим завжди . 

-В давні часи люди давали імена дітям своїм спостерігаючи за характером дитинки  . Неспокійним дітям та неслухняним давали такі імена як Крикун, Вередун,  Безсон. Добрим і спокійним – Добриня, Любим, Веселик, якщо  дитину довго чекали – Бажан,  Богдан. 

- Зараз нам кумедно чути таки імена , та з часом змінюється все .
- Наші імена прийшли до нас з різних мов . Кожне ім'я - це маленька таємниця і має своє значення . 
- Прошу вас сьогодні ввечері ,в родинному колі , заглянути в словничок імен  . Звідти ви дізнаєтесь з якої мови походить ваше ім'я і що воно позначає , а також про імена своїх рідних . Цікаво буде всім !



- Ви зараз маленьки , тож ваше ім'я промовляють  лагідно  ніжно : Софійка , Тьома , Настуся , Ангелінка . 
- В цьому році ви підете до школи , там вас будуть називати повним ім'ям : Софія , Миколай , Анастасія . 
- Назвіть мені , будь ласка ,як вас зараз називають рідні люди ?Назвіть своє повне ім'я. 
- Як вдома твою  маму називає бабуся ? А яке повне ім'я твоєї мами і бабусі ?
- Назвіть повне ім'я татка і дідуся . 
- Дорослі люди при знайомстві до свого повного імені додають  ще ім'я  по  батькові : Софія Дмитрівна , Сергій Миколайович . Ваше ім'я і по батькові записані в вашому першому документі - Свідоцтві про народження .
- Давайте потренуємося називати людей по батькові :

У хлопчика  Артема татко Юрій ,тож по- батькові він Юрійович .
А у  дівчинки Олени татко Олександр 

 тож вона по - батькові Олександрівна - Олена Олександрівна .
Завдання :запам'ятайте ,будь ласка , імена і по - батькові своїх батьків !
 Разом з батьками пограймо в гру " Розшифруй ім'я " - дитина називає слова і визначає в ньому перший звук , дорослі допомогають скласти ім'я з названих звуків .

Завдання в зошиті Зима стор .17
Гарного сонячного дня вам ! Затишку і миру вашим родинам !

Комментариев нет:

Отправить комментарий