-Сьогодні ми познайомимося ще з одним звуком .З яким ? Я загадаю три загадки - відгадайте їх . Перший звук в словах - відгадках наш новий знайомий звук .
Голодна - мичить
Сита - жує
Усім діткам молоко дає .
Хто своє біленьке личко в літку закриває ,
І по двадцять хусточок на голівці має ?
Хто пронизливо пищить , ні на мить не замовчить .
Гострий ніс , як голка , має , дуже боляче кусає .
- Що спільного в словах : Корова ,Капуста, Комар ?
- Слова - відгадки мають спільний перший звук . Це звук [ К ].
-Зі звуком [к ] ми і познайомимося сьогодні , а хто вже з ним знайомий - тож повторюємо .
- Станте перед дзеркалом і промовте звук [ К ] А для чого нам потрібно дзеркало? Як воно нам допоможе? У дзеркало можна роздивитися , як ми вимовляємо цей звук.
Погляньмо , що відбувається , коли ми промовляємо звук[ К ] : губи і зуби знаходяться у вільному положенні і лише злегка спинка язика піднята до верху (небу), а кінчик язика опущений за нижні зубки.
- Промовляємо звук [ К ] :голосно К К К тихіше к к к к к
- Який це звук голосний , чи приголосний ?Приголосний, його не можно проспівати , як голосний звук , бо є перешкоди від язичка .
- Пограймо в гру " Спіймай звук [ К ] " , а потім спробуємо утворити слова , якщо додамо в кінці кожного слова звук [ К ] :
-- Дівчинка Катруся прийшла у магазин купити продукти .
- Назвіть всі продукти , які стоять на прилавку магазину :
- Мама доручила Катрусі купити ті продукти , у назві яких присутній звук [ к ] . Давайте допоможемо дівчинці зробити вибір продуктів .
- Молоко - так , покладемо до кошика , кекс - теж купимо ... далі самостійна робота .
- Ось , покупки , які Катруся купила в супермаркеті :
- Підкажіть Катрусі , які овочі треба покласти у борщ ( з малюнка ).
- До борщу першим треба покласти овоч , в назві якого звук [к ] стоїть в кінці слова .
-Що ж це за овоч ? Буряк .
- Зробіть , будь ласка , звуковий аналіз слів картопля і буряк ,подідіть слова на склади і визначте наголошений склад.
- Малятка , послухайте віршик . Але поет щось наплутав у своєму віршику , допоможіть виправити помилки :
КИТ – домашній і тендітний.
КІТ – великий і страхітний!
Чмихав КІТ,
А КИТ нявчав,
КИТ купатись не бажав,
Як вогню води боявся,
З нього КІТ завжди сміявся
- Про кого віршик ? Про кота і про кита .
- Хто живе в океані ? А хто є домашня тварина ?
-Хто нявчить ? Хто величезного розміру ?
- Скільки складів у слові кит ? А у слові кіт ?
-Зробіть звуковий аналіз ціх двох слів .
- До якого слова належить схема слова в нижньому рядку ?
- До слова - КІТ , в цьому слові звук [ к' ]- м'який , приголосний . Звук[ к ] пом'якшує голосний звук [і ]
- Тож звук[ к ]- приголосний звук , він буває м'яким [ к' ] і твердим
[ к ]
- Звук [к ] - глухий :
- Прикладіть долоньку до горлишка і промовте звук к , горлишко "мовчить ", тож звук [ к ]- глухий .
- На письмі звук [ к ] позначається буквою К к
- Викладіть букву К з рахункових паличок : для великої літери вам знадобиться 4 палички , для маленької - 3 палички .
- Погляньте на що схожа Буква К ? Вивчіть віршик про букву К:
- Під час прогулянку зверніть увагу навколо себе, спробуйте відшукати предмети , які схожі на букву К .
- Порахуйте і запишить в зошиті : скільки літер К , скільки літер А,
скільки літер В.Нагадую : рахувати починаємо з верхнього рядка і зліва направо .
- Вчимося читати склади ( до 1хв.50 с)Бажаю вам , малятка , гарного дня ! Хай все у вас виходить з легкістю і на відмінно .
Комментариев нет:
Отправить комментарий