среда, 21 февраля 2024 г.

Розвиток мовлення .

Тема : Від звука до букви .


- Доброго ранку , любі малята !

-Сьогодні ми познайомимося ще з одним звуком .З яким ? Я загадаю три загадки - відгадайте їх . Перший звук в словах - відгадках наш новий знайомий звук .

Голодна - мичить 

Сита - жує 

Усім діткам молоко дає .


Хто своє біленьке личко в літку закриває ,

                                      І по двадцять хусточок на голівці має ?

Хто пронизливо пищить , ні на мить не замовчить .

Гострий ніс , як голка , має , дуже боляче кусає . 


- Що спільного в словах : Корова ,Капуста, Комар ?
- Слова - відгадки мають спільний перший звук . Це звук [ К ].
-Зі звуком [к ] ми і познайомимося сьогодні , а хто вже з ним  знайомий - тож повторюємо .
- Станте перед дзеркалом і промовте звук [ К ] А для чого нам потрібно дзеркало? Як воно нам допоможе? У дзеркало можна роздивитися , як ми вимовляємо  цей звук.

Погляньмо , що відбувається , коли ми промовляємо звук[ К ] : губи і зуби знаходяться у вільному положенні і лише злегка спинка язика піднята до верху (небу), а кінчик язика опущений за нижні зубки.

- Промовляємо звук [ К ] :голосно К К К тихіше  к к к к к 

- Який це звук голосний , чи приголосний ? Приголосний,  його не можно проспівати , як голосний звук , бо є перешкоди від язичка .

- Пограймо в гру " Спіймай звук [ К ] " , а потім спробуємо утворити слова , якщо  додамо в кінці кожного слова звук [ К ] :


-- Дівчинка Катруся прийшла у магазин купити продукти .

- Назвіть всі продукти , які стоять на прилавку магазину :



- Мама доручила Катрусі  купити  ті продукти  , у назві яких присутній звук [ к ] . Давайте допоможемо дівчинці зробити вибір продуктів .
- Молоко - так , покладемо до кошика , кекс - теж купимо ... далі  самостійна робота .
- Ось , покупки , які  Катруся купила в супермаркеті :

- Підкажіть Катрусі , які овочі треба покласти у борщ ( з малюнка ).
- До борщу першим треба покласти овоч , в назві якого звук [к ] стоїть в кінці слова . 
-Що ж це за овоч ? Буряк .
- Зробіть , будь ласка , звуковий аналіз слів картопля і буряк ,подідіть слова на склади і визначте наголошений склад.
- Малятка , послухайте віршик . Але  поет щось наплутав у своєму віршику , допоможіть виправити помилки  :

КИТ – домашній і тендітний.
КІТ – великий і страхітний!
Чмихав КІТ,
А КИТ нявчав,
КИТ купатись не бажав,
Як вогню води боявся,
З нього КІТ завжди сміявся
- Про кого віршик ? Про кота і про кита .
- Хто живе в океані ? А хто є домашня тварина ?
-Хто нявчить ? Хто величезного розміру ?
- Скільки складів у слові кит ? А у слові кіт ? 
-Зробіть звуковий аналіз ціх двох слів .
- До якого слова належить схема слова в нижньому рядку ?
- До слова - КІТ , в цьому слові звук [ к' ]- м'який , приголосний . Звук[ к ] пом'якшує голосний звук [і ]
- Тож звук[ к ]- приголосний звук , він буває м'яким [ к' ] і твердим
 [ к ] 
- Звук [к ] - глухий :
- Прикладіть долоньку до горлишка і промовте звук к , горлишко  "мовчить ", тож звук [ к ]- глухий .
- На письмі звук [ к ]  позначається буквою К к

- Викладіть букву К з рахункових паличок : для великої літери вам знадобиться 4 палички , для маленької - 3 палички .
- Погляньте на що схожа Буква К ? Вивчіть віршик про букву К:
- Під час прогулянку зверніть увагу навколо себе, спробуйте  відшукати предмети , які схожі на букву К .
- Порахуйте і запишить в зошиті : скільки літер К , скільки літер А,
скільки літер В.Нагадую : рахувати починаємо з верхнього рядка і зліва направо .

- Вчимося читати склади  ( до 1хв.50 с)
Бажаю вам , малятка , гарного дня ! Хай все у вас виходить з легкістю і на відмінно  .

Комментариев нет:

Отправить комментарий