Розвиток мовлення .
Тема : Речення .
- Доброго ранку , малята ! Привітайтеся і ви один з одним посмішкою .
- Малята , подивіться , будь ласка , на картинку : ми бачемо вулицю міста чи села ?
- Доведіть мені ,що ми на проспекті міста ? Я кажу - проспект , бо він ширше за вулицю , адже на малюнку ми бачимо , що машини рухаються в напрямку ліворуч в три ряди . Назвіть мені машини , які рухаються в згадоному напрямку .( автобус , вантажівка та поліційська машина ).
-Назвіть машини , які рухаються в правий бік.
- Для чого призначається транспорт , який ми бачимо ? Дівчатка складіть розповідь про громадський транспорт , хлопчики - про вантажівку , ( розповідь складається з 3-4 речень , ) та послухайте мою розповідь про транспорт спеціального призначення .
- Я працюю в поліції. Щоб швидко встигати на виклики про допомогу , поліцейських забеспечують спеціальним транспортом - машиною , яка має надпис - " Поліція " та на даху автомобіля мигалки - маячки : червоного та синього кольорів . Мигалка потрібна для того , щоб без перешкод своєчасно добратися до місця потреби .Адже , коли водії на дорозі бачать вогники спецтранспорту , приймають праворуч та поступаються дорогою для проїзду спеціальних машин . Крім поліцейської машини до спеціального транспорту належать машини - пожарна , швидка допомога , аварійна газова служба . Будьте уважні на дорозі , адже пешеходи не мають права переходити дорогу , коли бачать спецтранспорт , яки пересувається з включеними мигалками , ми повинні пропускати цей вид транспорту - бо він везе поліцейских , пожежників , докторів на поміч людям !
- Малята , назвіть транспорт з малюнка , назва якого починається з голосного звука ? (автобус )
- Хто керує автобусом ?
- Де люди чекають на автобус ?
Малята , ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ , коли ви вийшли на зупинці з автобусу і вам треба перейти на іншу сторону дороги - обходити автобус (в разі , якщо він ще не рушив далі ) потрібно тільки ззаду автобуса ,а ще краще - зачекати поки він поїде далі!
Складання речення .
- Ми бачимо ведмідя .
(слово - предмет )ВЕДМІДЬ -(слово -дія ) - ЇДЕ - ( слова , які поширюють і уточнюють думку , на чому ? )- НА ВЕЛОСИПЕДІ .
- Це речення зрозуміло для нас . Слова вишикувалися у правільній послідовності . Значиме слово у цьому речені придає коротеньке НА (це прийменник ), чому важність ? Спробуємо без нього : ВЕДМІДЬ ЇДЕ ВЕЛОСИПЕДІ .
ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ : Речення , не простий набір слів , а узгоджені між собою слова в певній послідовності , бо висловлюють наши думки . І навіть коротеньки слова (прийменники ) : а , на , у , в -грають важливу роль у реченні , тож не забуваємо їх ураховувати у схемі .
Зробимо схему цього речення :
-Ви бачите , що перше слово в реченні позначила двома рисочками , так ми виділяємо його у схемі , на письмі перше слово пишеться з великої літери , прийменник НА я позначила коротенькою рисочкою .В кінці речення я поставила крапку . Це означає , що думка висловлена .
Подивіться на цю схему , вона така сама , але на кінці речення стоїть знак питання
?- Бо я питаю : Ведмідь їде на велосипеді ? Так , скажете ви .
- Ведмідь їде в автобусі ? Ні - відповідь правильна .
ЗАВДАННЯ : Складіть дві схеми одного речення по картинці , (як попереднє )одне -висловити думку , друге - питальне . Проговоріть перше та друге .
- використайте у речені прийменник , у схемі зображте його коротенькою рискою .
Прохання :допомогайте дитині будувати поширині , логічно побудовані реченя .
- Малята роздивіться малюнки :
це - сосновий бор , тут ростуть сосни , або в народі називають соснячок !
- Під час прогулянки зберіть осіннє листячко ( 3 шт. ) різного колору , та добре підсушить його , а зараз підготуйте аркуш паперу , пензлик , фарби , водичку в непролівайці , серветку . Ми продовжуємо :
Бажаю вам тихого , мирного дня ! Радості в кожний миті , посмішок і веселих ігор !
Комментариев нет:
Отправить комментарий