вторник, 2 апреля 2024 г.

 Логіко - математичний розвиток .

Тема : Ознайомлення з масою .Одиниця вимірювання 


- Доброго ранку , любі дітки ! Сьогодні у нас заняття з математики !Та спочатку я розповім вам   з історію , яка трапилася сьогодні вранці .

-Малята , ранок - це коли ми лягаємо спати ? Ні ,люди  лягаєють спати пізно увечері.

-Коли ми сідаємо обідати ? Ні , обідають вдень .

- Коли ми йдемо на прогулянку ? Ні , на прогулянку діти йдуть після заняття - вдень .

- Молодці ! Вірно , вранці ми прокидаємося , робимо ранкову гімнастику , виконуємо гігієнічні процедури , снідаємо і сідаємо на заняття . Вранці починається новий день !

- Тож сьогодні вранці лікарю  Айболитові , надійшов тривожний дзвінок . Йому телефонував зайчик - скаржився на погане самопочуття.

- Малятка , чи знаєте ви , як зветься лікар , що лікує тварин? Ветеринар .
-Лікар  Айболить швидко поспішив на допомогу зайчикові .
- Ветеринар оглянув зайчика , а потім каже : " Мені треба виміряти довжину твоїх вушок ."
- Малятка , чим лікар буде вимірювати довжину заячих вушок ?
- Так лінійкою . Від якої позначки починаємо вимірювання ? 
- Після того , як лікар приклав лінійку до вуха  побачив , що заячі вушка починаються від цифри 0 , а закінчуються цифрою 9 .
- Що це значить ? Вірно - довжина заячих вух - 9 сантиметрів.
-" Все зрозуміло ,- сказав ветеринар зайчикові , - тобі потрібно їсти щодня яблука , адже в них дуже багато витамінів С , В ,А, Е  , К"
- "Дуже добре , буду їсти яблука  ,- сказав зайчик ,- а скільки мені потрібно їх з'їдати ?"
-" Кожного дня ти повинен з'їдати по одному  килограму яблук !"- відповів Айболить .
-" А як я дізнаюся , що це саме один кілограм яблук , а не більше і не меньше ? "- поцікавилося зайченя .

-Малята , виявляється , що є властивість предметів , яку ми не можемо побачити , а можемо відчути .Перевіремо ! Для цього візміть книгу в ліву руку , зошит в праву руку .
- Що ви відчуваєте ?
- Книга важче, ніж зошит . Зошит легше , ніж книга .
- Коли ми говоримо " ВАЖЧЕ ", або " ЛЕГШЕ " то маємо на увазі властивість предметів , яку називаємо МАСОЮ .
- Чи знаєте ви , малята , який пристрій використовують , щоб виміряти масу предмета ?
- Вірно ! Ваги , або терези :

- Ваги бувають різні : торгівельні  механічні ваги ,це ті ,що використовуються разом із гирями :
,медичні ваги :


кухонні , або побутові ваги :
аптечні терези , вони можуть вимірювати найменшу вагу у світі , до того ж- найточніше , для зважування  теж використовуються гірьки  :

пружинні ваги :


електронні ваги :
-Отож , малята , масу будь якого предмета можна виміряти зважуванням  . Одиниця вимірювання маси -це КІЛОГРАМ. На письмі слово КІЛОГРАМ позначається двома літерами - кг 
- Погляньмо на малюнок .Визначимо , що важче , а що легче . Якщо предмет важче , то чаша терезів буде опущена нижче .Якщо предмет легше - чаша терезів піднімається вище !Якщо предмети однакової ваги -чаші терезів будуть дорівнювати.
- Кавун важче ,ніж диня . Диня легше , ніж кавун .Помідори мають однакову вагу. 

-Давайте слова " важче ", "легше "замінемо на слово маса .
Повторіть за мною ( робота по картинці ): Маса кавуна більше маси дині .Маса червоного помідора дорівнює  маси жовтого помідора. Маса кабачка менше маси гарбуза .
- Малята , виберіть серед попередніх малюнків (де зображені різні ваги ) ваги , якими зайчик буде зважувати яблука .
- Знайдіть серед інших терези , якими користуються фармацевти .
- Покажіть ваги ,на  яких зважують діток і дорослих .
- Молодці , малята ! 
-Завдання : зошит Математика стор.50-51
Під час прогулянки зверніть увагу на комах . Яких комах ви помітили ?Чи знаєте ви як вони звуться ? Як вони себе поводять ? Який в них окрас тіла ? 
Бажаю вам миру ,добра і радості !





Комментариев нет:

Отправить комментарий