Розвиток мовлення .Ознайомлення з природним довкіллям .
Тема : Земноводні .
- Привіт , мої маленьки друзі !На дворі по - весняному тепло і сонячно. А я хочу пригадати зимову казку , точніше героїв казки . Впізнаєте ? З якої казки ці чудові герої ?
- Так , це герої казки " Рукавичка ", назвіть їх .
- Мишка , заяць і лисичка - це хто ? Дикі тварини .
- Кого я ще не назвала з малюнка ? Жабку .
- Чи можемо ми сказати ,що жабка теж дика тварина ? Ні . Чому ?Саме про це ми сьогодні поговоримо на нашому занятті , сподіваюся ,ви дізнаєтеся щось новеньке і цікаве з життя жабки.
- Д/гра " Хто де живе ?"
Завдання : складіть речення по картинці другій у другому ряду і запишіть у зошиті схему до нього .
- Жаби живуть у вологому місці :біля озера , в ставках , болотах та на березі річки .
- Жаби - земноводні тварини . Промовте слово - ЗЕМНОВОДНІ .Визначте , з яких двох слів утворилося слово - земноводні ? Земля і вода . Жаби є земноводними тваринми тому , що живуть вони у двох середовищах : на землі і у воді !
На відміну від ЗЕМНОВОДНИХ риби можуть жити тільки у воді !
Це портрет жаби в дитинстві - це пуголовок :- Чи схожий він на дорослу жабу ?Поки що -ні! Більше схожий на рибку . А коли ж пуголовок стає жабою ? Поступово :
- Навесні ,у водоймах ,на мілких місцях , де добре прогрівається вода, жаби відкладають ікру . І вже через 10 днів з ікри з'являється пуголовок . Спочатку він схожий на рибку , бо є в пуголовка довгий хвіст , а лапок немає .
Поступово у пуголівка виростають кінцівки - лапи ,а з часом - хвіст відпадає і пуголовок перетворюється на жабу .
-Тіло земноводних нічим не вкрито - шкіра гола . Дихають жаби не тільки легенями ,а ще й через шкіру.
- На вашу думку , малята , як саме п'ють воду жабки ? Зовсім не так як ми з вами . Люди п'ють воду через рот , а жаби всмоктують воду всією повернею тіла .
- Поглянувши на жабку ,бачимо у неї великі очі ,які чітко виражені. У жаб цікаво влаштований зір . Жаби можуть одночасно дивитися вперед , угору і в бік .
- Жаби харчуються переважно комахами , мухами , павуками . Цікаво поспостерігати , як саме жаба ловить комах .
- Коли поблизу пролітає комаха , жаба миттєво викидає вперед свій довгий клейкий язик і комаха до нього прилипає.
А іноді , в погоні за комахою , жабка може високо підстрибувати з води і ловити комах на льоту .
- Взимку жаби впадають в сплячку , занурившись разом з компанією інших жаб на самісіньке дно водоймища , або можуть зимувати на березі під трухлявим пнем чи корягою .
- Як ви ставитеся до співу жаб ? Люди відносяться по - різному до жаб'ячого співу : одним він подобається і приносить задоволення , , інші люди закривають вікна у будинку , щоб не чути квакання . Насправді, голосно співають тільки жаби - тата , доки матусі - жабки відкладують ікру. Цей період триває недовго .
- Квакушечі пісні жаби починають після першої весняної грози . В народі є прислів'я :
Перший грім розв'язав язик жабам і зозулям .
- Малята , як ви розумієте цю приказку ? Що означає вислів : розв'язати язик ? Поміркуйте ! Це коли після довгого мовчання починають багато говорити . Спробуйте відтворити квакання жабки з веселим настрієм , а потім - з сумним .
- Робота по картинці : назвіть , що з'являється спочатку , а що було потім .
-Навесні риби теж відкладають ікру .З ікри вилуплюються маленькі рибки - малькі . Малькі , на відміну від пуголовка , дуже схожі на дорослих риб .
- Малята , а як пересуваються жабки ? Стрибають .
- А як пересуваються риби ? Плавають .
Д /гра " Хто стрибає , хто літає , хто повзає ?"Зверніть увагу : до живих істот ми ставимо питання - Хто це ?(хто це ? комаха ; хто це ?гусениця .)
- Жабка стрибає на болоті з одного латаття (кувшинка ) на друге . Порахуйте скільки стрибків треба зробити жабці ?
- Порахуйте : скільки стрибків жабка зробить в ліву сторону , а скільки разів стрибне в правий бік ?
- Малятка , ми часто закликаємо : треба любити і берегти природу ! Природа - наш дім , природа дає людині все необхідне для життя .
Комментариев нет:
Отправить комментарий