воскресенье, 12 марта 2023 г.

Рослинний світ . Першоцвіти .

Ознайомлення з природним довкіллям .
Тема :Рослинний світ . Першоцвіти .


- Доброго березневого ранку , мої маленьки друзі ! Рада вітати вас на нашому занятті . Сьогодні пропоную вам стати науковцями , та завітати до дослідницької лабораторії .

- Скажіть мені , будь ласка , малята : скільки на світі рослин ? Дуже багато ! 

- Що ми відносимо до світу рослин ?( Дерева , кущі , трави , квіти )

- Яку користь рослини приносять для нашої планети ?

 

- Рослини поглинають углекислий газ , а виділяють кисень - який так необхідний для нашої планети  !
- Малята , до якої природи належать рослини ?
- Рослини належать до живої природи ! Назвіть , що з картинці віднесемо до живої природи , а що до неживої .Чому ви так гадаєте ?

- Розглянемо малюнок , починаючи знизу  , і визначемо , що  спільного у всіх рослин :



-  У всіх рослин однакова  їх будова . Погляньте на малюнок і назвіть рослини , які вам знайомі .

-На картинці бачимо : вербу , каштан , яблуню - дерева ; калина , бузок - кущі ; проліски , підсніжніки , крокуси , сон - трава - первоцвіти , тобто квіти , які з'являються першими навесні . Першоцвіти проростають з цибулини .  Першоцвіти треба оберігати :

- Всі рослини різні по величині , кожна має своє значення у природі , та всі вони мають спільну будову : корінь , стовбур ( стебло ), листя , квіти , плоди з насінням . Саме ці ознаки відрізняють рослини від іншого живого світу .

- Проаналізуємо докладніше значення кожної частини рослини  для її життя у світі природи :


- Що це у рослини ? Корінь !Корінь закріплює рослину у грунті , поглинає і посточає воду і минеральні речовини для живлення рослини . Чим міцніше корінь , тім кріпше рослина , стійкіша до уражень і впливів неживої природи  !

- Що це , малята ? Це стебло ! Стебло ( стовбур ) є опора для рослини  . Від стебла  проростають гілки , бруньки ,  квіточки . По стеблу поживні речовини движуться до  листів , квітів і плодів.

- Це листя рослини !Листя рослин бувають різної форми і розміру , саме по листям ми, найчастіше, можемо відрізняти дерева . Листями рослина дихає !


- А це - квіти рослини ! Що дає квітка рослині ? Привабливість , красу  ? Квіти своєю красою і запахами приваблюють комах для запилення , потім на рослині утворюються плоди з насінням ! Назвіть мені , будь ласка , які ви знаєте плоди рослин ? ( горіхи , яблука , сливи , жолуді , полуниці , малина і тд )

Д/гра : " Незакінчене речення " -повторіть вже запропонований початок реченнь і додайте кінцівку , яка , на вашу думку , є правільною .

-Я дізнався , що рослини належать до .....( живої природи )

- Тому що вони .... ( дихають , живиться , розмножуються )

-Всі рослини мають ...( спільну будову )

- Міцно тримає рослину на землі ...

- Бджілки збирають ніктар з... ( квітки ),вони її ...(запилюють )

- Листя потрібні рослині ...

Д/гра : " Яка рослина зайва ? "

-Порахуйте , скільки квітів на картинці .Що їх відрізняє ? Яка квітка є зайвою в цьому ряді ?
- Півонія - це садова квітка , фікус , алоє і цикломен - кімнатні квіти .


- Капуста - це овочева рослина , полуниця , порічка і малина - ягідні кущі .

- Малятка , прошу вас слова - назви ягід поділити на склади і визначити наголошений склад ;

- зробити звуковий аналіз слова - півонія .

- Рослини запрошують вас на фізхвилинку :

- Малята , хочу вас познайомити з найвидотною людиною нашої країни , великим поєтом і справжнім патріотом , який безмежно любив нашу землю Тарасом Шевченком .  9 березня наша країна святкувала день народження Кобзаря .
- На наступному занятті ми познайомимося з творчісттю поєта !

Під час прогулянки прошу вас поспостерігати за хмаринками : якого вони кольору , як низько чи високо пливуть по небу , з якою швидкісттю, згадайте : від чого залежить швідкість пересування хмар по небу  .Спробуйте спрогнозувати буде сьогодні дощь чи сніг , поглядаючи на хмари .

Бажаю вам вдалого початку тижня , хай нічого вас не засмучує і ніщо не стане на перешкоді нашим заняттям і спілкуванням ! 

Комментариев нет:

Отправить комментарий