- Доброго березневого ранку , мої маленьки друзі ! Рада вітати вас на нашому занятті . Сьогодні пропоную вам стати науковцями , та завітати до дослідницької лабораторії .
- Скажіть мені , будь ласка , малята : скільки на світі рослин ? Дуже багато !
- Що ми відносимо до світу рослин ?( Дерева , кущі , трави , квіти )
- Яку користь рослини приносять для нашої планети ?
- У всіх рослин однакова їх будова . Погляньте на малюнок і назвіть рослини , які вам знайомі .
-На картинці бачимо : вербу , каштан , яблуню - дерева ; калина , бузок - кущі ; проліски , підсніжніки , крокуси , сон - трава - первоцвіти , тобто квіти , які з'являються першими навесні . Першоцвіти проростають з цибулини . Першоцвіти треба оберігати :
- Всі рослини різні по величині , кожна має своє значення у природі , та всі вони мають спільну будову : корінь , стовбур ( стебло ), листя , квіти , плоди з насінням . Саме ці ознаки відрізняють рослини від іншого живого світу .
- Проаналізуємо докладніше значення кожної частини рослини для її життя у світі природи :
- Що це у рослини ? Корінь !Корінь закріплює рослину у грунті , поглинає і посточає воду і минеральні речовини для живлення рослини . Чим міцніше корінь , тім кріпше рослина , стійкіша до уражень і впливів неживої природи !
- Що це , малята ? Це стебло ! Стебло ( стовбур ) є опора для рослини . Від стебла проростають гілки , бруньки , квіточки . По стеблу поживні речовини движуться до листів , квітів і плодів.
- Це листя рослини !Листя рослин бувають різної форми і розміру , саме по листям ми, найчастіше, можемо відрізняти дерева . Листями рослина дихає !
- А це - квіти рослини ! Що дає квітка рослині ? Привабливість , красу ? Квіти своєю красою і запахами приваблюють комах для запилення , потім на рослині утворюються плоди з насінням ! Назвіть мені , будь ласка , які ви знаєте плоди рослин ? ( горіхи , яблука , сливи , жолуді , полуниці , малина і тд )
Д/гра : " Незакінчене речення " -повторіть вже запропонований початок реченнь і додайте кінцівку , яка , на вашу думку , є правільною .
-Я дізнався , що рослини належать до .....( живої природи )
- Тому що вони .... ( дихають , живиться , розмножуються )
-Всі рослини мають ...( спільну будову )
- Міцно тримає рослину на землі ...
- Бджілки збирають ніктар з... ( квітки ),вони її ...(запилюють )
- Листя потрібні рослині ...
Д/гра : " Яка рослина зайва ? "
-Порахуйте , скільки квітів на картинці .Що їх відрізняє ? Яка квітка є зайвою в цьому ряді ?
- Півонія - це садова квітка , фікус , алоє і цикломен - кімнатні квіти .
- Капуста - це овочева рослина , полуниця , порічка і малина - ягідні кущі .
- Малятка , прошу вас слова - назви ягід поділити на склади і визначити наголошений склад ;
- зробити звуковий аналіз слова - півонія .
- Рослини запрошують вас на фізхвилинку :
Під час прогулянки прошу вас поспостерігати за хмаринками : якого вони кольору , як низько чи високо пливуть по небу , з якою швидкісттю, згадайте : від чого залежить швідкість пересування хмар по небу .Спробуйте спрогнозувати буде сьогодні дощь чи сніг , поглядаючи на хмари .
Бажаю вам вдалого початку тижня , хай нічого вас не засмучує і ніщо не стане на перешкоді нашим заняттям і спілкуванням !
Комментариев нет:
Отправить комментарий