понедельник, 22 января 2024 г.

 Розвиток мови .

Тема : 


- Доброго ранку , мої маленькі друзі !

-Сьогодні ми поговоримо про п'ять важливих помічників , які є у кожної людини .

- Поміркуйте , без яких " помічників" людині важко обійтися в житті ? Це органи чуття :смак ,слух , зір , нюх і дотик .

- Чому саме ми називаємо  органи чуття своїми помічниками , а ще як саме доглядати за ними , ми дізнаємося з нашої бесіди .

1 помічник СЛУХ :за допомогою нього  ми чуємо голоси мами , тата , рідних ,чуємо  як накрапує дощик  , як співають птахи , як дзюрчить струмочок , як гримить грім ,  чуємо ,як звучать інші звуки , які оточують

 нас . 

- Малята , що допомогає нам чути звуки ? Ми чуємо  вушками .Вухо - це орган слуху .

-Чому слух є важливим в житті людини ? Ми чуємо один одного , спілкуємося , навчаємося .

- Закрийте вушка долоньками , що змінилося навколо вас ? Стало тихо , не чуємо один одного і тому не розуміємо, що нам говорять . Нажаль, є люди , які не мають слуху і , як наслідок цього , вони не можуть говорити . До таких людей треба ставитися зі співчуттям , за їх потребою і по нашій можливості допомогати  їм.

- Щоб вушка були завжди здорові ,щоб мали ви добрий слуг- треба  доглядати добре за ними : чистити , мити , в холодну пору року вдягати головне вбрання - утеплювати вуха , а ще для вушок дуже корисним є масаж: 


- Відкрийте зошит : побудуйте схему слова - вушка  ,  поділить слово на склади  , зробіть звуковий аналіз слова .

Другі " помічникі "  бачать все що є  навколо нас , бачать мамину красу , синє небо , прозору водичку , літери в книжці ...Так - це очі ! Орган зору .

- Малятка , як ви важаєте для чого нам потрібні брови і повіки ?Вони оберігать очі від вітру та пилу . 

- Як треба піклуватися про очі , щоб зберегти чудовий зір :

- Берегти очі від гострих предметів ;

- Не чіпати очі брудними руками ;

- Не можно довго сидіти біля планшета ,або в телефоні ;

- Дивитись телевізор на відстані не меньше 3 метрів ;

- Берегти очі від попадання в них небезпечних рідин .

Щоб очі завжди були здорові треба вживатив корисні для зору продукти :

рибу , яйця , молочні продукти , моркву , гарбуз , абрикос , цитрусові фрукти  ,помідори . А ще корисно робити гімнастику для очей :

- Відкрийте зошит : зробіть , будь ласка , звуковий аналіз слова - ОЧІ .
- Знайдіть відмінності між двома картинками . Намалюйте у зошиті стільки сніжинок - скільки знайдете відмінностей .

- Малята , який з п'яти Сніговиків , на вашу думку самий веселий ? Складіть про нього коротеньку розповідь .
Про третього" помічника" я загадаю загадку : Коло носа в'ється , в руки не дається . Це ЗАПАХ .

- Навіщо нам , малята , потрібен ніс ? Ніс нам допомогає відчувати та розрізняти запахи . Запахи бувають сильні , слабкі , різькі , приємні , або неприємні.

- Завдяку  органу нюху ми відчуваємо запахи навколо себе .

-А як запах може попередити нас про небезпеку  ? Зіпсовані продукти погано пахнуть , їх не можна вживати в їжу ;  можна почути  запах диму при пожежі , запах газу ;почути запах підпаленої їжі на плиті .

Д /гра " Впізнай за запахом "- підберіть для дитини декілька предметів для визначення  запаху , наприклад : яблучко , мандарин , банан , дитячий крем і тд по можливості , відгадайте , малята , запах, не дивлячись на предмет.

- Малята , пам'ятаєте правило :  : вдихаємо повітря носом , а видихаємо повітря через рот . Вдихаючи повітря носом - ми захищаємо наш організм від шкідливих вірусів , і головне, збагачуємо організм киснем більше , ніж коли вдих через рота .

- Зробити дихальну гімнастику ви зможете граючись з веселим жабенятком , яке ми з вами зробили раніше , а ще з мильними бульбашками!

- Бережіть свій носик :при потребі чистіть його та не засовуйте в нього небеспечні предмети ( гвинтик , олівець , палички  і тд.)

-Але це ще  не всі органи чуття .

4 помічник :

- Існую ще ДОТИК -  це властивості шкіри людини . Найбільш чутлива шкіра на кончиках пальців рук . Покажіть , де ваши кінчики пальців рук . Назвіть , як зветься кожний пальчик правої руки , так само назвіть пальчики лівої руки . Пригадайте і повторіть вірш " Цей пальчик - мій татусь ... "

- Шкідливими для шкіри людини є опіки ,  переохолодження ,  подряпини , удари .

- Корисно тримати шкіру у чистоті . Вода , мило , мочалка , крем - найкращі друзі шкіри . Масаж для вашої шкіри хай з ніжністю зробить вам матуся .

Щоб наші ручки не втомлювалися - зробимо для них зарядку :

- Про п'ятого помічника я знову загадаю загадку : Завжди в роті , а не проковтнеш . Язик .
Язик - орган смаку . За допомогою язика ми розрізняємо смак продуктів , смак готової їжі .
-Якою буває їжа на смак ? Смачною , гострою , солоною , кислою ....
- Скажіть , будь ласка , що не можна, в жодному разі, пробувати на смак ? Лі-
ки , незнайомі ягоди , гриби , немиті овочі та фрукти , зіпсовані продукти .
- Що було б з людьми , якби не могли відчувати смак , поміркуйте .
 Не розуміли б яка їжа на смак . Не могли розмовляти , адже язик допомогає промовляти звуки .
-Д/гра " Впізнай їжу за смаком . "- запропануйте дитині скуштувати  їстівного , при цьому очі повинні бути заплющені .
-Доберіть до слова " кислий "  слово - антонім .
-Який продукт буває найсолодший серед усіх інших ? Мед .
- Мед буває різний за смаком і за кольором , тому що збирається з різних  рослин . Давайте поглянемо , який мед зібрала Бджілка Майя :
- Малята , який помічник допомогає нам розрізняти смаки ?
-Де живе язик ? Як слід доглядати за язиком і ротовою порожниною ?
- Малятка , про яких 5 помічників ми сьогодні говорили ?Назвіть їх .
ЗІР , СЛУХ , СМАК , НЮХ , ДОТИК .

Доберіть слова- антоніми до поданих слів :
говорити -
солодкий -
горячий -
на полиці -
вдихати -
Завдання : зошит Зима стор.11
Завтра о 10.00 онлайн заняття для молодших діток , перелик необхідних речей для роботи і посилання на заняття я надійшлю у вайбер групу " Сонечко " 
Тихого доброго дня вам ! Смакуйте з радістю корисну їжу , слухайте чудові казки і дивиться добрі мультфільми !





Комментариев нет:

Отправить комментарий