понедельник, 11 марта 2024 г.

 Розвиток мови .

Тема :Вчимося малювати словами. Складання опису іграшки .


- Доброго ранку , любі малята ! Сьогодні вівторок , на календарі 12 березня . 

-Про що сьогодні піде розмова на занятті ? Відгадайте загадку , і ви дізнаєтесь :

Не гуде , не летить 
Жук по вулиці біжить 

Оченята у жука 

Два близкучих вогника 

- Так , це автомобіль !Саме про транспорт ми сьогодні будемо вести бесіду .
 -До якого виду транспорту  ,за місцем пересування , належить такий червоний  автомобіль ?

- Це наземний вид транспорту , адже він пересувається по землі - по дорозі .

- Наземний транспорт буває різним : легковий , вантажний , спеціальний , громадський .

- Червоний автомобіль - це вантажівка , чи легковик ?

- Як ви здогадалися ,що це легковий автомобіль ?

- Відгадайте ще одну загадку :              Від міста і до села ,

                                         Де дорога пролягла 

                                               Перевозить дім  людей -
                                        І дорослих, і дітей .

- Це - автобус ! Автобус -громадський вид транспорту .

- Чи звертали  ви увагу, малята ,  коли ви їздили до міста Харкова , на якому транспорті окрім легкового ,пересуваються люди вулицями міста ?Назвіть транспорт зображений на картинці :

- Автобус , тролейбус , трамвай , електричка і навіть такси - це все громадський транспорт (общественный транспорт ) 

- Громадський транспорт перевозить багато людей . Такий транспорт має свій маршрут і рухається від зупинки до зупинки , а ще  дотримується інтервалу руху , для зручності людей .

- Як ми звемося , коли їдемо в громадському  транспорті ? Пасажирами .

- Який ще транспорт перевозить пасажирів ? Літак , пароплав , потяг , метрополітен, електропотяг.

- Як ми називаємо транспорт , той що літає в повітрі ? Повітряний транспорт .

- Як ми називаємо транспорт , що плаває по воді ? Водний транспорт .

- А метроролітен - це який транспорт за місцем пересування  , де він перевозить людей ? Під землею , тож метро - підземний транспорт .

- Що нам , пасажирам , потрібно мати для користування пасажирським транспортом ?

- Нам потрібен квиток . Де його можно придбати ? Заздалегідь - у касі ,або   безпосередньо в транпорті  - у кондуктора .

-Та головне , малята , для пасажира вожливо знати  правила поведінки у громадському транспорті і обов'язково дотримуватися них .  Визначте помилки ,які допустили діти , та уважно послухайте, як себе треба поводити на зупинці ,та  у громадського транспорту :

- Художники малюють фарбами , а ми сьогодні спробуємо намалювати АВТОБУС словами - складемо розповідь -опис .
" Опиши транспорт "- складання опису автобусу ( якщо є іграшка - автобус її опишить , якщо ні - малюнок автобусу ) з опорою на порядок запитань  . Спочатку прослухайте питання , які допоможуть вам послідовно  скласти розповідь про автобус .

1. Що це ? Це автобус .

2. Які частини є у автобуса ? Двигун ,корпус автобусу - салон для пасажирів і відокремлена зона  для водія  , колеса , вікна , двері , відділення для багажу  .

3.Якого кольору автобус ? 

4. Які вікна , які двері ? Скільки їх ?

5 .Як дізнатися , по якому маршруту їде автобус ? Кожен маршрут позначається номером спереду автобуса і на боковій частині скла .

6 .Де місце водія ?

7.Де в автобусі  місця для пасажирів з дітьми та для літніх людей ?  Спереду салону , вони позначені малюнком - позначкою для зручності і комфорту .

8.Для чого потрібен автобус ?

9.Доповни опис автобуса своїми враженнями поїздки автобусом .

Д/гра " Чим схожі , чим відрізняються ."- назвіть транспорт і порівняйте декілька з них між собою .


- Космонавт керує космічним кораблем - ракетою ; капітан - керує пароплавом .

- Назвіть , транспорт і професію людини , яка  керує засобами пересування :

- Малятка , вантажівки перевозять різні вантажі . Здогадайтеся , що перевозить такий автомобіль ?

Вправа :Утворення слова- назви транспорту з двох слів 



Возить морозиво - морозивовоз 

Возить хліб - хлібовоз 

Возити молоко - молоковоз

Возить тварин - твариновоз

Возить рибу -

Возить сміття -

Возить борошно -

Возить бензин -

Возить воду -
Возить квіти -
Возить іграшки -


Вправа " Що із чого "- утворення прикметника . Гра з м'ячем . Дорослий кидає дитині м'яч і говорить ,із  чого що зроблено .Дитина повертає м'яч і називає те саме , але використавши прикметник :

Дор. : Машина виготовлена з металу . Дитина : Металева машина .

Літак з паперу - паперовий літак .(далі самостійно )

Човник з пластиліну -...

Потяг з картону -...

Ракета зі снігу -...

Вантажівка з дерева -....

Вікно з пластика -....

Сидіння зі шкіри -...

Колесо з гуми -....

- Ворона Кар - Куша мріє про подорож ,тож приєднаємося і ми до неї :


- Разом з Кар - Кушею ми завітаємо до Африки  -це  третій за рахунком материк, на якому ми з вами побуваємо . Дізнаймося , чим матерік Африка відрізняється від нашого матеріка Євразії  і які тварини там мешкають :


- Відзначте матерік Африка на своєму макеті- глобусі . Африка знаходиться поміж материками Євразія(нижче европейської частини материка) і Антарктида .

Під час прогулянки поспостерігайте за квітничком . Які з рослин вже проглядуються з- під землі ? Чи можна, дивлячись на листя, визначити що це за  квіти ? 
Завдання : зошит Зима стор. 26- 27
Завтра чекаю вас , малята , на онлайн занятті о 10.00 годині , перелик необхідних речей для роботи на занятті  і посилання я надійшлю у вайбер групу " Сонечко ".


Комментариев нет:

Отправить комментарий