Розвиток мовлення .
Тема :Звук [ в] . Буква Вв .
- Доброго грудневого ранку , малята ! Пошліть і ви добрі вітання друзям у своїх подумках . На календарі третій день тижня , назвіть мені ,будь ласка , як він зветься . А який за рахунком день грудня ? Вчора був шостий день , тож сьогодні , звісно , сьомий. Дзвоник кличе нас на заняття .
- Почнемо ми , малятка , з підбіру слів - синонимів . Я нагадаю , бо в минулому році ми з вами знайомилися з синонімами .Слова - синоніми , це слова , які промовляються по різному , але мають одне значення .
- Ми кажемо мамі - люба мама , а можно слово " люба " замінити іншими словами близькими по смислу - дорога мама , мила мама ,лагідна мама , бачте скільки теплих слів ми промовили до мами , та всі вони виражають нашу любов до мами .
- Ви - маленькі діти , а можно звернутися до вас - малята , малеча , вихованці , всі ці слова мають спільне значення .
- Незабаром ми будемо прикрашати свій дім до свят - слово " прикрашати" можно замінити в розмові словами - наряджати , вбирати .
Слова - синоніми роблять нашу мову більш виразною , щоб ми з легкісттю виражали свою думку у розмові .
- Малята , відгадайте загадку :
Лиходій і забіяка,
Дуже схожий на собаку.
Він з’явився – ліс замовк…
Це лихий і лютий…(вовк).
- Знайдіть у загодці про вовка слова , які вказують на те , що вовк злий ?
Слова злий , лютий , лихий , хижий - це все слова - синоніми , які характеризують нам звіра вовка . Давайте його перетворимо на доброго , безпечного , доброзичного .
- Вовк прийшов на наше заняття , бо знає , що сьогодні ми будемо вчити його букву .
- Промовте слово " ВОВК " - з якого звуку починається воно ? Чи є у цьому слові ще звук [в] ? Ще раз чи два промовте .
- Так , у слові ВОВК - є два звуки [в] . А скільки складів у цьому слові ? Поділить , будь ласка ( один , бо один голосний звук в слові) .
- Промовте звук [в] - чи є перешкоди при вимові звука від губів , так вона є - губи стримують струмінь повітря з горла , тож звук [в]- є приголосним , ми його позначемо синім кольором .
- Звук [в] буває твердим : ВЕДМІДЬ , а ще буває пом' якшеним [в']- вітер ,в'юга , бо в ціх словах голосні звуки [і] [ ю] звук [в]роблять м'яким .
Зробіть звуковий аналіз слів :Вовк та , квітка.
- Малята , подув вітер і звук [в] улетів з поданих слів , уважно послухайте слова , та поверніть звук [в] на своє місце , будьте уважні , не помиляйтеся :
...ідро , ...іноград , коро...а , ка...ун , сли..а ,..ода .
- Молодці , ідро - перетворилося на відро , а ода на воду , і короа - замукала , бо стала коровою .
- Повторюємо склади та закінчуємо ними останні слова :
Ва- ва - ва -ми вчимо сло ...
Ву - ву - ву - пісню вивчемо но ...
Ви - ви - ви - котика зло...
Д /гра " Музика " Коли читаєте склад ВИ - стукаєте пальчиком по столу , коли ВІ - плескаєте в долоні , при цьому склади повторюєте в голос :
ВИ-ВІ , ВИ -ВІ ,ВИ-ВІ , ВИ-ВІ .( один раз стукаєте пальчьчиком по столу ,один хлопаєте в долоньки - теж саме повторіть ще два рази )
ВИ - ВИ - ВІ ; ВИ - ВИ - ВІ ; ВИ - ВИ - ВІ ; ВИ - ВИ - ВІ.( два стукання по столу , один - плеснути в долоньки , ще повторититри рази )
ВІ - ВІ -ВИ ; ВІ - ВІ -ВИ ; ВІ - ВІ -ВИ ;
Комментариев нет:
Отправить комментарий