вторник, 6 декабря 2022 г.

Розвиток мовлення .

 Тема :Звук [ в] . Буква Вв .


- Доброго грудневого ранку , малята ! Пошліть і ви добрі вітання друзям у своїх подумках . На календарі третій день тижня , назвіть мені ,будь ласка , як він зветься . А який за рахунком день грудня ? Вчора був шостий день , тож сьогодні , звісно , сьомий. Дзвоник кличе нас на заняття . 

- Почнемо ми , малятка , з підбіру слів - синонимів . Я нагадаю , бо в минулому році ми з вами знайомилися з синонімами .Слова - синоніми , це слова , які промовляються по різному , але мають одне значення .

- Ми кажемо мамі - люба мама , а можно слово " люба " замінити іншими словами близькими по смислу - дорога мама , мила мама ,лагідна мама , бачте скільки теплих слів  ми промовили до мами , та всі вони виражають нашу любов до мами .

- Ви  - маленькі діти , а можно звернутися до вас - малята , малеча , вихованці , всі ці слова мають спільне значення .

- Незабаром ми будемо прикрашати свій дім до свят - слово " прикрашати" можно замінити в розмові словами - наряджати , вбирати .

Слова - синоніми роблять нашу мову більш виразною , щоб ми з легкісттю виражали свою думку у розмові .

- Малята , відгадайте загадку :

Лиходій і забіяка,
Дуже схожий на собаку.
Він з’явився – ліс замовк…
Це лихий і лютий…(вовк).

- Знайдіть у загодці про вовка слова , які вказують на те , що вовк злий ? 

Слова злий , лютий , лихий , хижий - це все слова - синоніми , які характеризують нам звіра вовка . Давайте його перетворимо на доброго , безпечного , доброзичного .

-  Вовк  прийшов на наше заняття , бо знає , що сьогодні ми будемо вчити його букву .

- Промовте слово " ВОВК " - з якого звуку починається воно ? Чи є у цьому слові ще звук [в] ? Ще раз чи два промовте .

- Так , у слові ВОВК - є два звуки [в] . А скільки складів у цьому слові ? Поділить , будь ласка  ( один , бо один голосний звук в слові) .

- Промовте звук  [в] - чи є перешкоди при вимові звука від губів  , так вона є  - губи стримують струмінь повітря з горла , тож звук  [в]- є приголосним , ми його позначемо синім кольором . 

- Звук  [в] буває твердим : ВЕДМІДЬ , а ще буває пом' якшеним    [в']- вітер ,в'юга , бо в ціх словах голосні звуки [і] [ ю] звук  [в]роблять  м'яким .

Зробіть звуковий аналіз слів :Вовк та , квітка.

- Малята , подув вітер і звук  [в] улетів з поданих слів , уважно послухайте слова , та поверніть звук  [в] на своє місце , будьте уважні , не помиляйтеся :

...ідро , ...іноград , коро...а , ка...ун , сли..а ,..ода .

- Молодці , ідро - перетворилося на відро , а ода на воду , і короа - замукала , бо стала коровою .

- Повторюємо склади   та закінчуємо ними останні слова : 

Ва- ва - ва -ми вчимо сло ...

Ву - ву - ву - пісню вивчемо но ...

Ви - ви - ви - котика зло...

Д /гра " Музика " Коли читаєте склад ВИ - стукаєте пальчиком по столу , коли ВІ - плескаєте в долоні , при цьому склади повторюєте в голос :

ВИ-ВІ    , ВИ -ВІ   ,ВИ-ВІ ,  ВИ-ВІ  .( один раз стукаєте пальчьчиком по столу ,один хлопаєте в долоньки - теж саме повторіть ще два рази )

ВИ - ВИ - ВІ   ;  ВИ - ВИ - ВІ      ;  ВИ - ВИ - ВІ  ;   ВИ - ВИ - ВІ.( два стукання по столу , один - плеснути в долоньки , ще повторититри рази )

ВІ - ВІ -ВИ    ;     ВІ - ВІ -ВИ    ;     ВІ - ВІ -ВИ    ;

- Познайомимося з буквою В  :
- Повторіть голосні звуки , а потім поєднайте їх зі звуком[ В]:
- Прочитайте склади і слова з картинки , яка на початку сторінки .

- Назвіть , будь ласка , імена ваших друзів , в яких є буква В.
Після прогулянки продовжуємо малювати білого зайченя, ось яке вийшло зайченя в мене :
- Подивіться , будь ласка , як я продовжувала роботу , повторюйте за мною і все у вас вийде добре :


- Бажаю вам гарного дня , сонечка в душі і на небі !





Комментариев нет:

Отправить комментарий