среда, 16 ноября 2022 г.

 Розвиток мовлення .

Тема : Звук [С ]. Буква Сс




-Доброго ранку , любі малята ! Привітайтеся і ви з друзями , пошліть їм повітрянний цілунок .

- Відгадайте загадку : Рано - вранці прокидається , встає .

                                              Розсипає скрізь промінчики свої

                                               Огляда природу , зігріва,

                                                А надвечір спатоньки знов ляга !

- Це - сонечко . Раскажіть що ви знаєте про сонечко . Яке воно ?

- Визначте , будь ласка , перший звук у слові сонечко . Починається слово зі звука [С]. 

- Малятка , а чи буває ще сонечко , крім того , що на небі ?

- Я розкажу вам казочку про комаху Сонечко.

-Жила маленька комаха - сонечко в саду . Мама її завжди звала Сонечка, бо комашка вивчила тільки букву С. Вона так любила літеру С , що у всіх схожих предметах шукала її .Спати вона лягала у горіхову шкорлупу, їй здавалося , що ніби  дві букви Сс узялися за руки Замість ковдри у неї було листячко , якому вона , загибаючи краї , придавала форму С . З місяцем комаха любила гратися у хованки , він теж нагадував їй С ,щей світився на небі .

- Тому Сонечка вважала , що буква С найкраща , світла , сіяюча .У неї велике серце - як сонце ! І всім у саду Соня розповідала , що це буква С сяє в небі і освітлює доріжки .

Одного разу , награвшись , Сонечка заснула у своєму ліжечку , і наснився їй сон - Зима , якої вона ще ніколи не бачила , адже комахи узимку спляь . Двір . Усе засипано снігом. Дівчинка щось ліпить зі снігу. 

" Підійду ближче і подивлюся " - подумала комаха." Що ти робиш " - спитала вона.

- Я хотіла зліпити снігову бабу , але вже темно і я боюся . Завтра закінчу , - відповіла дівчинка .- А тобі не холодно ?

-Холодно , та я дуже хочу побачити і відчути , що таке зима ,- сказала Соня . Закінчуй сьогодні ліпити , щоб було видно я покличу Місяць і він нам світитеме, - запропанувала Сонечка. Й покликала Місяць.
 - Місяць вийшов з-за хмарки і зразу посвітлішало .

- Якщо ти змерзла , можеш залісти в мою рукавичку й зігрітися. А я тебе познайомлю з зимовими дивами. І дівчинка підставила свою рукавичку.

- Дуже дякую , я сяду з краєчку рукавички , щоб усе бачити . Мене звуть Соня , а тебе як ? 

- Світлана, - промовила дівчинка.

- Твоє ім'я від слова" світло" ,- промовила комашка. І ніколи не бійся темноти , бо обов'язково засяє сонечко. І взагалі сонечко є у кожного в серці, тільки маленьке. Його треба вміти відкривати, і воно буде осявати все навколо, як буква С. 

Дівчинка доліпила снігову бабу , покатала Сонечку на санчатах , показала їй вбрану ялинку  на площі, а на пам'ять подарувала маленьку паперову сніжинку. Соня зраділа , подякувала ...й проснулася.

- Наступного дня друзям комахам Сонечка розповідала про чудо - зиму і давала поради , як навчитися відкривати серденько , для цього потрібно  бути хорошим другом , бути вдячним і допомогати та підтримувати один одного .

- Малятка , подумайте , згадайте та назвіть слова з казки , які починаються на звук [С]. 

- Звук [С] -приголосний , бо промовляючи його є перешкоди у вигляді язика та зубів , промовте цей звук п'ять разів . Ваші губи посміхаються ,язик у нижні зуби упирається , тепер ,при вимовлянні , якщо холодним вітерцем подуєте, то правильний чіткий звук [С] почуєте .

- М'яч спустив повітря , давайте накачаємо його : с с с с с с с , сильніше СССС , повільно с   с    с    с ;

- Проспіваймо пісеньку струмочка сссссссссссссс

-Ви згодні зі мною . що звук [С] приголосний ? Він буває твердим  СИР , а може бути м'якеньким- сім'я.

Заучити скоромовку : Босий хлопець сіно косить ,

                                                     Роса росить ноги босі .

- Спробуйте у скоромовці виднайти слова зі звук [С] , та визначити м 'який , або твердий він ( по можливості дитини ) 

На писмі звук [С] позначається буквою Сс  

- Мені буква С схожа на вухо слона , обведіть вказівним пальчиком букву С, а потім і вушко слона , те що ліворуч від нас . Виліпить з пластилину букву С . 
- Назвіть слова  на малюнку, в яких є звук [C] , визначить на якому місці він стоїть ( в середині , на початку ,в кінці слова )
Додамо до С голосні звуки і утворемо склади . Прошу кілька разів повторити короткі склади  :           СО
                                   
СА
                                   СУ
                                   СИ
                                   СІ  


 а вже потім переходити  до складів з двома голосними ; 




- На прогулянку не забудьте взяти порасольку , та взути гумові  чоботи . Поспостерігайте , як з криши , гілок дерев стікають краплі дощу . Ловити крапельки у долоньку не треба - осінній дощ дуже холодний .Пограйте в ігру : " По доріжки я піду , ніг своїх не замочу ".Намагайтеся обходити всі колюжі .

Після прогулянки прошу вас підготувати деталі для майбутнього конструювання , мами ,будь ласка , відмірте задані розміри , а дитина самостійно працює далі :



- Доброго та радісного вам дня ! Хай сонечко сяє внутрі кожного з вас !

Комментариев нет:

Отправить комментарий