понедельник, 18 ноября 2024 г.

Звук [ c ] Буква Сс

 Розвиток мовлення .

Тема : Звук [С ]. Буква Сс.


-Доброго ранку , любі малята ! Привітайтеся і ви з друзями , пошліть їм повітрянний цілунок .

- Відгадайте загадку : Рано - вранці прокидається , встає .

                                              Розсипає скрізь промінчики свої

                                               Огляда природу , зігріва,

                                                А надвечір спатоньки знов ляга !

- Це - Сонце . Раскажіть що ви знаєте про сонечко . Де воно знаходиться ?

Закріплення попередньо ознайомленного матеріалу :( На наступні питання  не поспішайте давати відповідь , спочатку поміркуйте і пригадайте , а потім відповідайте . Не бійтеся помилитися ! Разом з мамою ви знайдете правильну відповідь !) 

- Що рухається навколо Сонця ? Скільки планет в Сонячній системі ? Які планети Сонячної системи ви запам'ятали? Якою за рахунком від Сонця рухається по орбіті наша планета Земля ? Погляньте на свою Сонечну систему ( аплікація + малювання з минулого заняття ) і покажіть планети , про які розповідається в віршику .

Повторюйте за мною :

Всі планети стали в ряд -

Почнається парад !

Раз - Меркурій - мандрівник ,

Два - Венера  - ясний лік ,

Три - Земля вітає нас , а чотири - красень Марс .

П'ять - Юпітер , шість - Сатурн ,

Сім - Уран ,за ним - Нептун !

Д/гра " Яке сонечко ? "Підібрати слова - ознаки ,нагадаю : слова - ознаки відповідають на запитання : ЯКЕ ? ЯКЕ СОНЕЧКО .Велике ,жовте , кругле , радісне , сяюче , іскристе , золоте ,спекотне ....,

- Промовте слово - " СОНЦЕ ". Визначте , будь ласка , перший звук у цьому слові  . Перший звук у слові "СОНЦЕ "-  звук [С]. На минулому занятті ми ознайомилися зі звуком[ с ], що ми вже знаємо про цей звук ? Звук[ С ]- приголосний звук , буває твердим , буває м'яким , а ще це глухий звук .

- Малятка , а чи є ще сонечко , окрім того , що на небі ?

- Я розкажу вам казочку про комаху Сонечко. Саме її ми помістили на букву С , зроблену своїми руками з кольорового паперу . 

-Жила маленька комаха - сонечко в саду . Мама-комаха звала доню  - Сонечка .
Маленька Сонечка вивчила тільки букву - С. Вона так любила букву С , що у всіх  предметах шукала її .Спати вона лягала у горіхову шкаралупу,

 їй здавалося , що ніби  це - буква С . Замість ковдри у неї було листячко ,у якому вона , з'їла середенку і краєчек і перетворила на букву  С .

 З Місяцем комаха любила гратися у "хованки " , він теж нагадував їй букву С , та ще й так ясно світився  вночі .


- Тому Сонечка вважала , що буква С- найкраща буква ,що вона жива , світла , сіяюча і у неї неї велике серце - як сонце ! І всім у саду Соня розповідала , що це буква С сяє в небі і освітлює доріжки .

Одного разу , награвшись , Сонечка заснула у своєму ліжечку , і наснився їй сон : Зима , якої вона ще ніколи не бачила ( адже комахи узимку сплять .) Двір . Усе засипано снігом. Дівчинка щось ліпить зі снігу. 

-" Підійду ближче і подивлюся " - подумала Сонечка.

-" Що ти робиш ? " - спитала вона комаха у дівчинки.

- Я хотіла зліпити снігову бабу , але вже холодно  темно , а  я боюся темряви, завтра закінчу , - відповіла дівчинка .- А тобі не холодно, маленька комаха ?

-Холодно , та я дуже хочу побачити і відчути , що таке зима ,- сказала Соня . Закінчуй  ліпити Снігову бабу зараз  , щоб було тобі видно -я покличу Місяць і він нам світитиме, - запропанувала Сонечка. Й покликала Місяць.
 - Місяць вийшов з-за хмарки і зразу посвітлішало .

- Якщо ти змерзла ,маленька комаха , можеш залісти в мою рукавичку й зігрітися. А я тебе познайомлю з зимовими дивами. І дівчинка підставила свою рукавичку.

Сонечка зраділа такій пропозиції і відповіла дівчинці :

- Дякую ! Я буду виглядати з рукавички  , щоб усе бачити . Мене звуть Соня , а тебе як ? 

- Світлана, - промовила дівчинка.

- Твоє ім'я від слова -" світло" ,- промовила комаха. Світланко , ти більше ніколи не бійся темряви  ,бо вночі на небі сяє Місяць , а вдень  - обов'язково засяє сонечко. І взагалі сонечко є у кожного в серці, тільки маленьке. Його треба вміти відчувати, і воно буде освітлювати все навколо, як буква С. 

Дівчинка доліпила Снігову бабу , покатала Сонечку на санчатах , показала їй вбрану ялинку , що стояла посеред великої площі   , а на пам'ять подарувала маленьку паперову сніжинку. Соня дуже  зраділа дарунку , подякувала ...й проснулася.

- Наступного дня  Сонечка розповідала своїм друзям - комахам  про чудо - зиму  . Друзі дивувалися : звідки Сонечка знає так багато про зимову пору року . Вони не здагодалися , що це був - СОН .

- Малята , зробіть , будь ласка звуковий аналіз слова - СОН .

-Скільки голосних звуків в слові СОН ? Назвіть приголосні звуки слова - СОН.


Заучити скоромовку :Сумно солов’ю у лісі,

                              Він сидить у нас на стрісі.

- Спробуйте у скоромовці визначити слова зі звук [С] 

На писмі звук [С] позначається літерою Сс  . В зошиті Літери ми прописали літеру С , а сьогодні пропишіть літеру С - у зошиті в клітинку . Висота літери : 2 клітини , ширина - теж 2 клітини , не забуваймо пропускати  поміж літер -одну порожню клітинку  ( один ряд прописати )


- Розгляньте малюнок і назвіть слова  , в яких є звук [C] , визначить на якому місці він стоїть ( в середині , спочатку ,або в кінці слова )
Під час прогулянки погляньте навколо себе , підберіть три предмети , в назві яких є звук [c ].
Завдання : зошит Підготовка руки до письма стор.18


Після прогулянки прошу вас підготувати деталі для майбутнього конструювання/ Дорослі , ,будь ласка , відміряйте задані розміри , а дитина самостійно працює далі :


- Доброго та радісного вам дня ! Хай сонечко сяє внутрі кожного з вас !

Комментариев нет:

Отправить комментарий